mapa trasy wyznaczanie odległości

Czytasz posty znalezione dla słów: mapa trasy wyznaczanie odległości





Temat: Czy ktoś wie....

Najbardziel logiczne by bylo gdyby bylo mirzone do granicy miasta.
a ja uważam, że byłby to duży bład, gdyż po pierwsze, granice miast się zmieniają i to ostatnio w szybkim tempie
a po drugie byłyby duże sprzeczności w obliczaniu odległości np
Gdańsk - Gdynia - 5
Gdynia - Reda - 5 km

... ale z Gdańska do Redy jest już jakieś 25 km

to wyliczenia orientacyjne od granicy do granicy miasta

Wczoraj sprawdziłem na mapie GPS, jakie punkty mi się pokarzą, gdy obliczę sobie trasę Gdańsk-Warszawa i ..... byłem bardzo zdziwiony
Punkt centralny Gdańska - ul Sucharkiego - to jest jak się zjeżdża z tego nowego mostu "linowego" przy ul Elbląskiej
Punkt centralny Warszawy - ul Zwycięzców - to jest mniej więcej w połowie między Al. Stanów Zjednoczonych a ul Waszyngtona

Mocno mnie zdziwiły te punkty (pomyślałem, że może jakiś wpływ na nie ma wyznaczana trasa) i wyznaczyłem inne trasy do obliczeń (Gdańsk-Szczecin i Warszawa-Kraków) i również były te sam punkty odniesień.

Czy może ktoś sprawdzić na swoim GPSie jak z tym jest, bo może to tylko moja mapa tak wyznacza.
Ja mam mapę Navigo





Temat: [S60v3] Sygic Mobile Navigation
Wyprobowałem ten program (v7.70) i mam raczej negatywne wrażenia. Mapy OK, ale np. wyznaczanie trasy po kodzie pocztowym w UK to juz kuleje. Po wybraniu kodu pocztowego powinien zapytac o numer domu, zeby sprecyzowac gdzie dokładnie chcesz dojechac, bo sam kod nie zawsze wystarczy i zabierze cie tylko w poblize miejsca docelowego. Poza tym porównując z tomtomem wodzi nas niekiedy zbyt dziwnymi trasami, mozna powiedziec ze wręcz "naokoło". Specjalnie testowałem na odcinkach tras ktore dobrze znam, zeby miec odniesienie.

Komunikaty głosowe to niestety najwieksza porazka tego programu... Brak informacji o odległości do skrętu. Mowi np. 'skręc w lewo', podczas gdy do prawidłowego miejsca skretu zostało jeszcze np. ok 250 jardów a przed nim jest jeszcze jedna ulica w lewo. Krótko mowiac bez patrzenia na mape skręciłbym o jedną ulicę za wczesnie. Przeciez w miescie takich sytuacji jest multum. To tylko przykładowa sytuacja związana z komunikatami, innych nie bede przytaczał. Kazdy kto przejedzie sie np. z tomtomem bedzie wiedzial o co mi chodzi. W ciagu kilku dni testow gesto zdarzaly sie sytuacje, ze gdybym nie wiedzial dokad jade to na pewno bym zabładził.

Moze to tak nie przeszkadza jak mozna zerknac na mape, ale jestem motocyklistą i czesto uzywam nawigacji korzystajac jedynie ze sluchawek wlozonych w uszy w czasie jazdy i tu niestety McGuider leży na calej linii. Dla motocyklisty zupełnie sie nie nadaje a w porównaniu do tomtoma skutecznosc i prostota nawigowania niestety wypada blado, nawet jesli patrzec na mape.
Plusy programu to uaktualnione mapy atlasa (czekamy na tt7 dla s60...) i ładny wygląd. Ale do dopracowania to jeszcze duzo im zostało...





Temat: [Konkurs] Las Kabacki - półmaraton
Taki mały konkurs dla tych, którzy mają ochotę się pobawić w teoretyczne (na razie oznakowanie tylko na mapie) wyznaczenie trasy półmaratonu (czyli 21,097 km) w Lesie Kabackim. Narzędzia dowolne, byle można było wkleić w wątek mapkę lub link do niej.

Założenia: Trasa stanowi jedną nieprzecinającą się pętlę. Miejsce startu i mety dowolne, ale odległość między tymi punktami max 250m i do miejsca startu/mety można podjechać autem, które stanowiłoby tradycyjne zaplecze biegu (szatnia). Trasa wiedzie ogólnodostępnymi ścieżkami w lesie lub na obrzeżach lasu (biegaczom nie zagrożą pojazdy dwuśladowe).

Promowane będą rozwiązania, które maksymalnie omijać będą trasę bieganą aktualnie podczas zawodów GP W-wy i SKŚ (czyli hasło: "Uwolnić półmaraton od pętli kabackiej")

Nagrody: trasa będzie nosiła nazwę nadaną jej przez autora lub będzie nazywana imieniem autora, jeśli ten swojej nazwy nie poda.

Propozycje składane w tym wątku będą rozpatrywane przy organizacji półmaratonu, a w przyszłości być może także maratonu (2 pętle) Lasu Kabackiego. Najcelniejsza i najładniejsza propozycja zostanie dokładnie pomierzona przez atestatora.

O terminach tych imprez podyskutujemy na kolejnym etapie organizacji.

A zatem - do dzieła!




Temat: Dalmierz, odległosciomierz ?


 DokladnoĂ´c tego z Lidla pozostawia wiele do zyczenia, jeĂ´li zalezy ci
 na
dokladnoôci to proponuje pojeLdzic po sklepach dla geodet˘w,
ewentualnie skaner i program do kalibracji mapy i masz odlegloĂ´ci z
dokladnoĂ´ciń do 1 cm lub milimetra zalezy od jakoĂ´ci mapy


Zależy do czego Ci to jest potrzebne. Bo ten z Lidla sprawdzałem w ten
sposób, ze rysowałem odcinek 10cm i robiłem 10 pomiarów tegoż odcinka
krzywomierzem. Błąd wychodził niewielki i głównie był spowodowany tym, że
tuż przed oderwaniem kółeczka od papieru przeskakiwało ono o jeden ząbek.
Dokładność jego jest wystarczająca dla turysty do wyznaczania odległości z
mapy. Wielokrotnie już tak robiłem i rozbieżność między zmierzona trasą, a
przejechaną była niewielka, lub pomijalnie mała. Zależało jak bardzo
gubiliśmy się w terenie.
Te geodezyjne pewnie, że są super dokładne ale kosztują sporo więcej. Do
zastosowań turystycznych ten z Lidla jest MZ wystarczający.      




Temat: Turystyka
http://www.odleglosci.pl

Portal zawiera informacje dla turystów takie jak opisy miast, plany miast, zdjęcia, linki do stron o miastach. Naszym celem jest przedstawienie miejscowości, gdzie warto pojechać na wycieczki lub wakacje. Portal zawiera spis noclegów - hotele, agroturystyka.

Wpis do bazy noclegów jest bezpłatny.

Mapa Polski - wyznaczanie trasy przejazdu
Odległości między miastami są obliczane dla dwóch dowolnych miast w Polsce. Odległości są także obliczane od wybranej miejscowości do głównych miast w Polsce.

Po podaniu dwóch adresów jest możliwe wyznaczanie trasy przejazdu z uwzględnieniem nazw miejscowości na trasie, nr dróg. Podane są informacje o długości trasy, czasie przejazdu. Wyznaczanie trasy przejazdu dostępne jest dla Polski i całej Europy.




Temat: GPmapa 5
Niiiieeee noo.... zobaczcie:

Co to jest GPMapa 5.0

GPMapa jest mapą przeznaczoną do nawigacji z wykorzystaniem GPS. Umożliwia automatyczne wyznaczanie optymalnych tras przejazdu (autorouting) w oparciu o sieć drogową w urządzeniach Garmin GPS.

Automatycznie wytyczana trasa może być trasą najkrótszą, przy której wyznaczaniu nacisk położony jest na odległość, lub trasą "najszybszą", gdzie najważniejszy jest czas podróży. Wyznaczoną trasę można zmodyfikować wskazując punkty, które koniecznie mają się znaleźć na trasie. Nawigowanie odbywa się za pomocą odpowiednich poleceń wyświetlanych na ekranie, jak również za pomocą komend głosowych (w urządzeniach do tego przystosowanych).

Dodatkowo GPMapa posiada możliwość wyszukiwania adresów we wszystkich miastach i miejscowościach, których adresowe plany są zawarte w programie. Oprócz dokładnych adresów można również znajdować skrzyżowania dróg oraz punkty użyteczności Publicznej (POI).

GPMapa pozwala także na nanoszenie własnych punktów tzw. waypoint'ów, które wraz ze śladem przejechanej trasy można zapisać w pamięci urządzenia lub zgrać na komputer.

GPMapa sprzedawana jest w formie płyty CD, na której znajduje się program MapSource. Po zainstalowaniu go na komputerze PC pozwala on na wgrywanie map do urządzenia GPS, zaś sam w sobie stanowi bardzo przydatny atlas Polski
(więcej o MapSource...).




Temat: GPmapa 5

Niiiieeee noo.... zobaczcie:

Co to jest GPMapa 5.0

GPMapa jest mapą przeznaczoną do nawigacji z wykorzystaniem GPS. Umożliwia automatyczne wyznaczanie optymalnych tras przejazdu (autorouting) w oparciu o sieć drogową w urządzeniach Garmin GPS.

Automatycznie wytyczana trasa może być trasą najkrótszą, przy której wyznaczaniu nacisk położony jest na odległość, lub trasą "najszybszą", gdzie najważniejszy jest czas podróży. Wyznaczoną trasę można zmodyfikować wskazując punkty, które koniecznie mają się znaleźć na trasie. Nawigowanie odbywa się za pomocą odpowiednich poleceń wyświetlanych na ekranie, jak również za pomocą komend głosowych (w urządzeniach do tego przystosowanych).

Dodatkowo GPMapa posiada możliwość wyszukiwania adresów we wszystkich miastach i miejscowościach, których adresowe plany są zawarte w programie. Oprócz dokładnych adresów można również znajdować skrzyżowania dróg oraz punkty użyteczności Publicznej (POI).

GPMapa pozwala także na nanoszenie własnych punktów tzw. waypoint'ów, które wraz ze śladem przejechanej trasy można zapisać w pamięci urządzenia lub zgrać na komputer.

GPMapa sprzedawana jest w formie płyty CD, na której znajduje się program MapSource. Po zainstalowaniu go na komputerze PC pozwala on na wgrywanie map do urządzenia GPS, zaś sam w sobie stanowi bardzo przydatny atlas Polski
(więcej o MapSource...).

Nie rozumiem tego zdenerwowania - przecież wszystko to jest prawdą




Temat: Niekompetencia serwisu tt-obsługa
Wysłałem do obsługi tt w polsce info- że nie mam informacji głosowych o um-ach gdy nie mam zaplanowanej trasy ,, ale jak zaplanuje trasę to wszystko chodzi ok -- Pani z obsługi jest tak odporna na przyswajanie informacji że pisałem jej około 14 maili z wyjaśnieniem problemu , a mam 3 szt. go 930 na które wywaliłem kupe kasy i nie spełniają swoich zadań
jestem wręcz wściekły na opieszałośc polskich pracowników serwisu tt w polsce --- koledzy sprawdzcie swoje 930 czy macie taki sam problem - bez zaplanowanej trasy powinien informować o um-ach przypisanymi dzwiękami.....

Oto treść zs strony TT

Pytanie
Czy mogę otrzymywać powiadomienia o UM-ach bez wyznaczania trasy?
Odpowiedź
Użyteczne miejsca (UM-y) to przydatne lokalizacje na mapie, takie jak restauracje, stacje benzynowe i kryte parkingi. Urządzenie TomTom może poinformować o bliskości UM-u, nawet jeśli trasa nie została wyznaczona.

Aby otrzymywać powiadomienia o UM-ie bez wyznaczania trasy, wykonaj następujące czynności:

Dotknij przycisku Zmień ustawienia w menu głównym urządzenia.

Dotknij przycisku Zarządzaj UM-ami.

Dotknij przycisku Ostrzegaj w pobliżu UM.

Wybierz kategorię UM.

Ustaw odległość od UM i dźwięk powiadomienia.

Odznacz pole obok Ostrzegaj tylko, gdy UM znajduje się na trasie.

-------- I po zakończeniu takiej operacji powinien informować o um-ach

Pozdrawiam Mirek



Temat: [S60v3] Sygic Mobile Navigation
Zrobiłem na Sygic-u trasę 1069km z Oberkirch do Jastrzębia, co mogę powiedzieć, mnie osobiście trochę zawiódł. Parę słów na temat Sygica:
1. Automatyczna zmiana podświetlenia dzień-noc + Garmin też ma.
2. Możliwość ustawienia na wyświetlaczu tego co chcemy, tzn. aktualny czas-przewidywany czas dotarcia, odległość od startu-odległość do celu, itd +
3. Ikonka dozwolonej prędkości + (nie zawsze zgodna z tym co na drodze)
4. Możliwość obrócenia ekranu z poziomu programu +
5. Możliwość wyboru typu samochodu + Garmin też ma.
6. Łączenie map w jedną całość +
7. Ładny interfejs + Garmin też ma.
8. Szybszy i wygodniejszy w wyznaczaniu celu niż Garmin, lecz ciut gorszy niż TomTom.
Ogólnie;
Plusików dużo, minus taki że na terenie Polski sposób wyznaczania tras jest według mnie troszkę dziwny, nie wiem na jakiej zasadzie są dobierane drogi, lecz Garmin i TomTom w tym przypadku są lepsze. Podczas jazdy "po swojemu", program usilnie próbuje nakierować nas na tę drogę którą uważa za lepszą, o wiele dłużej niż w przypadku Garmina czy TomToma. Mam nadzieję że wyjdą lepsze mapy, oraz kolejna wersja programu w której zostaną usunięte niektóre błędy, takie jak nagle znikający wskaźnik pozycji, wylatujący po za drogę (zwłaszcza podczas postoju np. na światłach, stoję nagle na lewym pasie jak w Anglii), bezpłciowy (według mnie głos Magdy), oraz sposób wyznaczania tras. Jednak program godny uwagi, lecz jak dla mnie na dzień dzisiejszy prym wiodą TomTom i Garmin.



Temat: Odległość do celu
Czy zauważył ktoś, że Sygic dziwacznie podaje pozostałą odległość do celu? Np: podaje że pozostało 20 km, po przejechaniu 3 km podaje że zostało 19 ! Może ten bug powoduje, że Sygic tak fatalnie i nielogicznie wyznacza trasy ? Jeżeli jest jakiś paskudny błąd w mapie który powoduje, że dwa alternatywne odcinki trasy jeden o faktycznej dł 5 km i drugi o dł 6 km przez program są brane jako pierwszy o dł 10 km a drugi 4 km, to zostanie wybrany ten realnie dłuższy. Może ten problem dotyczy tylko mapy Polski i stąd wynika brak reakcji supportu Sygica na problemy z wyznaczaniem tras ? Ma ktoś doświadczenie z Sygicem poza naszym Krajem?



Temat: za mało pamięci przy przeliczeniu trasy w Quest
Problem braku pamięci dotyczy również 2610. Trudno doszukać się jakiś logicznych związków pomiędzy pojawieniem się tego komunikatu, a długością trasy, choć dotyczy to oczywiście dłuższych odcinków tras. Miałem tego typy komunikaty podczas ustalania trasy z Gdańska do Rybnika w trybie mapy. W czasie wielu prób do różnych zakątków Polski i Europy problem czasami się pojawiał i był powtarzalny. Tzn z punktu a do punktu b pojawiał się, a z punktu a do c /dłuższa odległość/ się już nie pojawiał. Zawsze można podzielić trasę na etapy , choć to może nieść pewne niespodzianki. Planuję trasę z Gdańska do Kwidzyna via Tczew. GPS wyznacza pewną trasę nizbyt optymalną, aczkolwiek właściwą. Przejeżdżam jakieś 5 km i ponawiam kalkulację, wyznacza inną trasę, znacznie bardziej optymalną, choc nie zjechałem z drogi głównej i obie kalkulacje znacznie wyprzedzałay konieczność wykonania manewrów. Tak to już jest. Koledzy w różnych wątkach zwracali uwagę na to że użycie GPSa nie może wyłączać logiki i "ludzkich" decyzji, a służy jako bardzo przydatne narzędzie, niestety nie pozbawione wielu wad i ułomności, chociażby takich jak opisywana przez Ciebie.



Temat: Nowe Nuvi 755/765/775/785

2. Problemy z opóźnieniem odświeżania mapy ... np. sprawdzam po kalkulacji przebieg trasy, po wejściu w tryb przeglądania i zwiększeniu zoom do 50 km czas oczekiwania na pełne odświeżenie mapy wynosi kilkadziesiąt sekund, czasem grubo ponad minutę, czasem mapa nigdy się do końca nie odświeży.


Możesz to jakoś doprecyzować? Chciałbym sprawdzić u siebie, ale nie mam takiego zestawu map jak Ty. Używam CNE2009.1 i ostatniej GPMapy, w osobnych plikach w nuvi (nie na karcie). Co do pozostałych Twoich uwag, od czasu ostatniej aktualizacji firmware przejechałem tylko 2tys km, ale w tym czasie nie zauważyłem problemów wymienianych przez Ciebie (z wyjątkiem tych problemów z kilkoma mapami). Na 3.1 miałem jedną zwiechę, na 3.3 ani jednej. Na ostatniej trasie 1k km bez rekalkulacji log wyświetlał się przez całą trasę!

Sprawdziłem na szybko zarówno z ustawioną gpmapą jak i cne. Wyznaczam trasę do obiektu w odległości 50km. Kalkulacja. Wchodzę na belkę, pokaż mapę. Zmniejszanie skali aż widać za podziałce na dole 50km. Każde odświeżenie całego ekranu jest krótsze niż dwie sekundy. Identycznie przy kliknięciu na ekran w trybie 3d, wejście w 2d i skalowanie.



Temat: Program do firmy spedycyjnej-transportowej
Witaj!
Ja używam produktu Microsoft AutoRoute 2002 ,wydanie jest na dwoch cd
,powiem że jest to najlepsze wydanie mapy europy z jakimi sie spotkałem
(pomimo że takiej firmy :) ) a kożystałem z róznych produktów ,nawet sie
kierowcy nie buntują ,że im licze kilometry na podstawie tej mapy ,zawsze
byl zgrzyt :)))))


Witam,
We wszystkich wymienionych programach odległości w km między punktami
docelowymi wprowadza się ręcznie.
Jakiego programu używacie do obliczania długości trasy ??
Czy są programy(mapy), które pozwalają obliczyć odległość z dokładnością
do
ulicy?? (interesują mnie tylko trasy krajowe)
Używam programu Mapa Polski'99 Cartall ale nie jest on dostosowany do
przewozu samochodami ciężarowymi.
Np. najkrótsze trasy wyznacza przez drogi, którymi TIR'y nie poruszają
się.

pozdrawiam Konrad.

| Witam ponownie !
| Juz sie zdecydowalem i polecam goracam :
|

| | | dziekuje!
| Na poczatek bede szukal programu "czyjejs produkcji" -moze ktos

| cos
| sobie np w Akcessie i nie drogo sprzeda -juz sie zapoznalem z trzema
| fimami
| reklamujacymi sie na www.psm.pl ale na ta chwile to za dzy wydatek!
| Pozdrawiam
| MZ
| Jeśli chodzi o "darmowe" do fakturowania, to polecam
| http://www.dysponent.com.pl/
| Dysponent, wersja Free

| pzdr. ksander






Temat: CIĄG DALSZY PROBLEMIKOW ZE STREET PILOTEM i3


To jaka jest teraz odpowiedź Piotra?


Nie znam dokładnie przyczyn takiego stanu rzeczy bo nie widziałem zachowania urządzenia, ale:
1. W zasadzie sensowną nawigację uzyskuje się wyłącznie w oparciu o mapy szczegółowe - mapy bazowe są dalekie od doskonałości i problemy z uporczywą rekalkulacją mogą wynikać bądź z braku pewnych obiektów na tej mapie, bądź dużymi niedokładnościami położenia tych obiektów, bądź też złą kategoryzacją tych obiektów - przyczyn może być wiele.

2. Na zachowanie rekalkulacji duży wpływ ma jakość wyznaczania bieżącej pozycji - jeśli błąd pozycji jest duży, ze względu np. na słabą jakość sygnału, to odbiornik potrafi szaleć.

3. Istotne są ustawienia wyznaczania tras - jeśli w odbiorniku wybrano trasę krótką a nie szybką, będzie się strał znaleźć jak najkrótszą trasę (pod względem odległości) bez względu na kategorie dróg. Ważne są też ustawienia obiektów unikanych.

Tyle przyszło mi na szybko do głowy.




Temat: Noworoczna aktualizacja AutoMapy
29.12.2008 pojawiła się aktualizacja najpopularniejszej, polskiej aplikacji do nawigacji satelitarnej - AutoMapa 5.3.

W nowej wersji pojawiły się dwie nowości: wyszukiwanie po kodach pocztowych oraz możliwość wyświetlania na panelu pilota informacji o dwóch następnych manewrach jednocześnie.

W wersji 5.3 wprowadzono sporo zmian i modernizacji. Przyspieszono start AutoMapy po uruchomieniu urządzeń typu Smartphone znajdujących się w stanie uśpienia, usunięto problem samo-wybudzania występujący na niektórych urządzeniach. Dla uniknięcia niechcianych powiększeń w trakcie przesuwania mapy suwak Zoom reaguje teraz jedynie na przesunięcia palca lub rysika trafiające w uchwyt suwaka.

Nowa wersja zawiera udoskonaloną logikę wyznaczania tras i wyświetlania map, usprawniono algorytm wyliczający kilometraż, a także algorytm odpowiedzialny za wyświetlanie ostatnio przebytej trasy, zmieniono metodę zapamiętywania zaliczonych punktów trasy przy usypianiu lub wyłączaniu urządzenia. Udoskonalono także logikę zaliczania punktów trasy VIA "przez okolice": zaliczenie punktu może następować przy mijaniu w większej odległości zależnej od wielkości miejscowości i od położenia punktu. Wersja 5.3 dostosowana została do pracy na nowych modelach urządzeń m.in. Asus, Becker, Daewoo, DreimGO, HTC, Lark, Trak.

Posiadacze licencji mogą pobierać aktualizacje ze strony AutoMapy.

żódło: dobreprogramy.pl



Temat: Automapa, a ulice jednokierunkowe ?
Stary to post ale się dopisze Automapa uwzględnia ulice jednokierunkowe i bez problemu wyznacza trasy ( bywają wyjątki jeżeli ulica jednokierunkowa jest w jakiejś małej miejscowości miałem takie sytuacje ale to w mapie 3.9.3). Jednak teraz mapa 3.9.7 jest tak poprawiona że na pewno nie ma tych problemów są zaznaczone ulice jednokierunkowe nawet więcej w większych miastach uwzględnia zakazy skrętu.
Nie testowałem nowej mapy na polsce bo dużo teraz nie jeżdze natomiast po Warszawie sprawdza się znakomicie nie ma najmniejszego błędu po prostu polecam.
A jeżeli chodzi o odległość do zakrętów i skrzyżowań to instrukcje głosowe mogą odbiegać od faktycznej odległości ale na pulpcie zawsze pokazuje właściwą odległość (możliwość pomyłki max 10m)
Pozdrawiam
Konrad



Temat: Aktualizacja AutoMapy
UWAGA
Jest już dostępna czwarta w tym roku aktualizacja AutoMapy - wersja 5.3.

W najnowszej wersji pojawiły się dwie nowości:
wyszukiwanie po kodach pocztowych oraz
możliwość wyświetlania na panelu pilota informacji o dwóch następnych manewrach jednocześnie.

Ponadto:
Przyspieszono start AutoMapy po uruchomieniu urządzeń typu PocketPC znajdujących się w stanie uśpienia,
usunięto problem samo-wybudzania występujący na niektórych urządzeniach.
Dla uniknięcia niechcianych powiększeń w trakcie przesuwania mapy suwak Zoom reaguje teraz jedynie na przesunięcia palca lub rysika trafiające w uchwyt suwaka.

Wersja 5.3 zawiera udoskonaloną logikę wyznaczania tras i wyświetlania map, usprawniono algorytm wyliczający kilometraż, a także algorytm odpowiedzialny za wyświetlanie ostatnio przebytej trasy, zmieniono metodę zapamiętywania zaliczonych punktów trasy przy usypianiu lub wyłączaniu urządzenia.
Udoskonalono także logikę zaliczania punktów trasy VIA "przez okolice": zaliczenie punktu może następować przy mijaniu w większej odległości zależnej od wielkości miejscowości i od położenia punktu.

Wersja 5.3 dostosowana została do pracy na nowych modelach urządzeń m.in. Asus, Becker, Daewoo, DreimGO, HTC, Lark, Trak.

Posiadacze ważnej licencji mogą pobierać aktualizacje ze strony AutoMapy.

źródło: AutoMapa



Temat: Toyota SIENNA
Witam , Troche mam teraz zawirowan w pracy i mam malo czasu jak znajde wiecej to umieszcze fotki swojej nawigacji . ja mam wszystkie kraje na jednej stronie ale jest ich tam kilka , nie zagłebialem sie bardziej w tym temacie bo używam tylko mapy Polski . Irytuje mnie ze nie ma wiadomosci głosowych jak nastawie jezyk ang. a sa w jezyku francuskim którego wogle nie znam . zreszta mapa która mam ma tylko niektóre drogi aktywne reszta jest zaznaczona na mapie wyswietla nazwe ul. czasem nawet nr. przy którym sie znajduje , odleglosc do celu , kierunek na kompasie itp.ale nie wyznacza przez nie trasy , wiec troche lipa , Z wyborem miejscowosci nie mam zadnych problemów ani ulicy nawet moge wpisac nr. domu . pyta zaraz jaka trasa chce jechac szybka wolana czy alternatywna z tym nie ma problemów . graficznie troche sie rózni od Twojej , nie wiem czy to jest jakas inna mapa czy inny model nawigacji i temu inaczej wyswietla . To na tyle dzis . Posdrawiam




Temat: Nowe Nuvi 755/765/775/785

Możesz to jakoś doprecyzować? Chciałbym sprawdzić u siebie, ale nie mam takiego zestawu map jak Ty. Używam CNE2009.1 i ostatniej GPMapy, w osobnych plikach w nuvi (nie na karcie). Co do pozostałych Twoich uwag, od czasu ostatniej aktualizacji firmware przejechałem tylko 2tys km, ale w tym czasie nie zauważyłem problemów wymienianych przez Ciebie (z wyjątkiem tych problemów z kilkoma mapami). Na 3.1 miałem jedną zwiechę, na 3.3 ani jednej. Na ostatniej trasie 1k km bez rekalkulacji log wyświetlał się przez całą trasę!

Sprawdziłem na szybko zarówno z ustawioną gpmapą jak i cne. Wyznaczam trasę do obiektu w odległości 50km. Kalkulacja. Wchodzę na belkę, pokaż mapę. Zmniejszanie skali aż widać za podziałce na dole 50km. Każde odświeżenie całego ekranu jest krótsze niż dwie sekundy. Identycznie przy kliknięciu na ekran w trybie 3d, wejście w 2d i skalowanie.


Dla jasności nagrałem filmik, dostępny tutaj http://www.youtube.com/watch?v=1ns6nwF6XLg. Myślę, że on najlepiej pokaże o co mi chodzi.



Temat: Program do firmy spedycyjnej-transportowej
Witam,
We wszystkich wymienionych programach odległości w km między punktami
docelowymi wprowadza się ręcznie.
Jakiego programu używacie do obliczania długości trasy ??
Czy są programy(mapy), które pozwalają obliczyć odległość z dokładnością do
ulicy?? (interesują mnie tylko trasy krajowe)
Używam programu Mapa Polski'99 Cartall ale nie jest on dostosowany do
przewozu samochodami ciężarowymi.
Np. najkrótsze trasy wyznacza przez drogi, którymi TIR'y nie poruszają się.

pozdrawiam Konrad.


Witam ponownie !
Juz sie zdecydowalem i polecam goracam :

| | | dziekuje!
| Na poczatek bede szukal programu "czyjejs produkcji" -moze ktos

| cos
| sobie np w Akcessie i nie drogo sprzeda -juz sie zapoznalem z trzema
| fimami
| reklamujacymi sie na www.psm.pl ale na ta chwile to za dzy wydatek!
| Pozdrawiam
| MZ
| Jeśli chodzi o "darmowe" do fakturowania, to polecam
| http://www.dysponent.com.pl/
| Dysponent, wersja Free

| pzdr. ksander






Temat: GPS
Naviexpert:

Właściwości zwykłej nawigacji (pokazuje punkt gdzie jesteśmy, nanosi go na mape, podajemy miejsce gdzie chcemy dotrzeć , program kieruje nas do celu, pokazując prędkość z jaką się poruszamy, pokazuje odległość do manewru i do celu, nanosi stacje benzynowe, restauracje, komisariaty itd., wydaje komendy głosowe)
Naviexpert właśnie wprowadził nową usługę informującą nas o korkach z możliwością ich objechania.
Program pobieramy gratis (jak pobrać i na jaki model telefonu, opisał już jeden z kolegów w tym temacie - jak na razie nie ma konkretnej wersji Naviexperta na EF81, pasuje jednak ten progran od Siemensa S65), płacimy za jego korzystanie (abonamenty miesięczne, kwartalne , roczne itd) - możliwość opłacenia abonamentu tygodniowego - po wysłaniu sms-a.
Przy każdym wyznaczaniu trasy program pobiera mapy z internetu (za to płacimy według stawki operatora GSM), nawet jeśli na drugi dzień jedziemy tą samą drogą mapa będzie pobierana ponownie.
Program działa na BenQ-Siemens EF81 pod warunkiem, że posiadamy antenę GPS (dodatkowy zakup - telefon nie ma wbudowanej fabrycznie takiej antenki GPS)
W zasadzie może to byc każda antena GPS posiadająca bluetooth.

Proszę jeszcze tylko, żeby nikt już nie pisał, że czyta i czyta na forum o tej nawigacji ... i nadal nie wie czy ona działa na tym telefonie czy nie działa.



Temat: Mitsumaniacs RRRRrrrride 2006
Kochani.. zadne 1000km dziennie.. samo to co napisalem 4kkm w tydzien to wyklucza;P
a postoje i ew. noclegi (przy uprzejmosci MMC w ich siedzibach) byly by wlasnie w MMC a odleglosci pomiedzy nimi to max 700km, min. 250km, wiec ani razu 1000...
Jak najbardziej zwiedzanie wskazane, dlatego rajd na orientacje, trase kazdy wyznacza sobie sam... Ode mnie otrzymuje mape z najkrotsza trasa, ale nie musi sie jej trzymac...

Punkt docelowy - Zwiedzanie fabryki produkcji aut w Holandii jest naprawde dobrym pomyslem (Propozycja P.Adama z MMC)...

Szczerze.. chcialbym sobie zrobic fajne niezapomniane wakacje z przyjaciolmi.. A Wy nimi jestescie.. Co do auta.. sorry.. ale ja pojade czymkolwiek..

Dlatego tez nie planowalem trasy ot po prostu : Polska - Niemcy - Holandia, bo co zwiedzimy?

A tak mamy Czechy, Austrie, Szwajcarie - ze Szwajcarii do Belgii mozemy przez Niemcy, lub Francje zaczepiajac o Luksemburg i Holandia...

Jesli zdeklaruje sie 15-20 osob zaczne widziec swiatelko w tunelu:P

Tak jak mowie.. istnieje mozliwosc sponsorow, wiec rowniez popytajcie u swoich znajomych..

O zabezpieczeniu pisalem.. wykupienie na termin rajdu kompletnego Assistance na terenie europy... o szczegoly wypytam, ale sadze ze jest to mozliwe

Pozdrawiam
Firek



Temat: Wyznaczanie trasy !
Pożyteczna stronka, choć wątpię żeby uwzględniała korki i inne niedogodnosci typu remonty dróg, to wybiera najbardziej optymalnątrasę ( niestety bez skrótów i " ucięć " )
http://www.de.map24.com/
Jakby ktoś miał kłopoty z angielskim, to można wejsć przez Polską stronkę
www.odleglosci.pl i w menu wybrać mapa polski bądź europy => trasa przejazdu, potem wpisuje się miasta ( miejscowości ) start i przeznaczenia, a stronka wszystko przekieruje i oblciczy. Może się komus to przyda. Pozdrawiam !!



Temat: Support do flejma Ipoo vs HTC


Kolejną rzeczą, która mnie denerwuje w AM jest "Prowadź do" i brak
możliwości ustawień "Prowadź od - do" tak jak jest to możliwe w TT
Bardzo często potrzebuję przy pomocy mapy GPS określić odległość oraz czas
przejazdu pomiędzy 2 punktami, z których żaden nie jest punktem, w którym
obecnie się znajduję. Niestety AM może wyznaczać trasę tylko i wyłącznie od
miejsca obecnej pozycji do miejsca wskazanego. W przypadku TT można podobnie
tak jak w AM, ale także i podając 2 punkty: "wyjazd z" oraz "miejsce
docelowe".


W 100% zgadzam się z Tobą!
AM ma co prawda dokładniejsze mapy Polski, ale TT jest znacznie bardziej
przyjazny dla użytkownika oraz intuicyjny w obsłudze.
Tym bardziej mnie to smuci, że AFAIK TT zaprzestał supportu dla urządzeń
przenośnych pod Windows Mobile.





Temat: Support do flejma Ipoo vs HTC


Kolejną rzeczą, która mnie denerwuje w AM jest "Prowadź do" i brak
możliwości ustawień "Prowadź od - do" tak jak jest to możliwe w TT


Od wielu juz numerow AM jest taka mozliwosc :) To naprawde zadna nowosc.
Tak sie sprawdza trasy testujac droge na sucho.


Bardzo często potrzebuję przy pomocy mapy GPS określić odległość oraz
czas
przejazdu pomiędzy 2 punktami, z których żaden nie jest punktem, w
którym
obecnie się znajduję. Niestety AM może wyznaczać trasę tylko i
wyłącznie od
miejsca obecnej pozycji do miejsca wskazanego.


Odkad pamietam w AM od dowolnego punktu do dowolnego punktu nie
koniecznie od tego w ktorym sie znajduje. I na symulacji jazdy zobaczysz
co zechcesz, lacznie z czasem przejazdu i prognozowanym czasem dojazdu
na miejsce.


W przypadku TT można podobnie
tak jak w AM, ale także i podając 2 punkty: "wyjazd z" oraz "miejsce
docelowe".


Widze ze chyba nie przeczytales instrukcji do AM i nie testowales jej z
ta wieza w praktyce. Ja TT ma w kolekcji tylko w zasdzie do mania ale
jezdze zawsze na AM, dla mnie jest dokladniejsza.

pozdrawiam, leszek





Temat: TomTom - dla pieszych
Witam.

Chciałbym zapytać czy jest możliwość ustawienia TomToma (w miejscu gdzie nie ma dróg - w lesie dajmy na to), tak by wyszukać sobie dowolne miejsce na mapie i żeby nie szukał jakiś dróg w okolicach tylko pokazał kompas z kierunkiem i odległością do miejsca docelowego. Bo jak grzebę w trybie pieszym i wybiorę jakiś punkt (powiedzmy 200 metrów dalej w polu jakimś :) ) to mi wyszukuje jakieś drogi, chce prowadzić gdzieś tam a koniec trasy wychodzi dalej od miejsca docelowego niż jestem w chwili obecnej.
A ja nie chce wyznaczać trasy tylko chcę by pokazał jak mam daleko i w którym kierunku mam iść...

Takie proste a chyba niewykonalne...



Temat: /reklama/ Nowa wyznaczarka tras w PL z informacjami o utrudnieniach :)


   Gdyby ktoś jeszcze nie zauważył, na http://mapa.targeo.pl/
dorzucili w końcu opcje wyznaczania tras, a do tego dorzucają
informacje, o utrudnieniach po drodze z podaniem średniego czasu
opóźnienia :)


Bardzo fajna sprawa.
Bardzo dokładnie wylicza odległości :)





Temat: Konkretne pytanie - trasa z Krempnej do Huty Polańskiej

Jak wiadomo w zimie czas przejścia zależy od grubosci śniegu i pogody a nie od odległości na mapie. Nikt nie jest w stanie określic tempa na szlaku - chyba że już nim idzie. Zwłaszcza że to kondycja i ciężar bagażu wyznacza tempo marszu. W związku z tym bedziesz musiała sama ocenić bedąc już na trasie - wcześniejsze ustalenia to czysta fikcja i życzeniowy stosunek do rzeczywistości

Na prawdę nie musisz mi tego tłumaczyć, bo sporo chodziłam zimą również po Beskidzie Niskim. Ostatnio zresztą głównie bywałam tam zimą.

Chodzi mi wyłącznie o czas letni, a ja juz mniej więcej sobie dopasuję o ile należy go wydłużyć patrząc na lokalne warunki.
W ostateczności, jakby nawaliło 2 m śniegu pójdziemy szosą przez Polany.

To co - wiesz jak długo się tam idzie latem ?

Pozdrowienia.

Basia



Temat: Konkretne pytanie - trasa z Krempnej do Huty Polańskiej
Jak wiadomo w zimie czas przejścia zależy od grubosci śniegu i pogody a nie od odległości na mapie. Nikt nie jest w stanie określic tempa na szlaku - chyba że już nim idzie. Zwłaszcza że to kondycja i ciężar bagażu wyznacza tempo marszu. W związku z tym bedziesz musiała sama ocenić bedąc już na trasie - wcześniejsze ustalenia to czysta fikcja i życzeniowy stosunek do rzeczywistości



Temat: Nowe dziecko WP
Portal Wirtualna Polska uruchomiła nowy lokalizator internetowy - DoCelu.pl, który został wyposażony w takie funkcjonalności jak między innymi: obliczenie odległości pomiędzy punktami czy dodawanie przez użytkownika własnych lokalizacji na mapie.
Podstawowym wyróżnikiem serwisu Docelu.pl jest pokaźna - bo licząca ponad milion firm i instytucji - baza danych (tzw. punktów POI - points of interest) oraz interaktywność, czyli możliwość uzupełniania jej przez użytkowników. W lokalizatorze dostępne są także mapy Polski i świata oraz plany miast europejskich.

Podstawowe funkcje serwisu docelu.pl to właśnie wyszukiwanie adresów z dowolną dokładnością (miejscowość, ulica, numer budynku) oraz odnajdywanie na mapie Polski, która charakteryzuje się wysoką rozdzielczością, konkretnych punktów jak bank, cukiernia, fryzjer.



Lokalizator umożliwia podgląd danych teleadresowych poszukiwanego miejsca i wyznaczenie precyzyjnej trasy dotarcia do niego. Docelu.pl pozwala także na generowanie i wydruk mapy z danym punktem i opisem szlaku komunikacyjnego (od punktu A do punktu B), przeglądanie planów miast i wysyłanie linków do mapek i tras (via mail) znajomym.

Serwis pozwala także na precyzyjne obliczanie odległości pomiędzy punktami, zamieszczanie opinii dotyczących określonego punktu, czy dodawanie własnych miejsc na mapie (ważnych dla konkretnego internauty).

Co sądzicie o nowym dziecku WP, które ma stanowić odpowiedź na konkurencję Onetu, czy google?



Temat: myślisz o zakupie GPMapa 3,0 - czytaj

Dziwi mnie jednak ciągle to, że często zdarza się GPMapie wytyczać inne trasy dla podróży z A do B niż B do A mimo, że kryteria routingu są identyczne. Ale to samo robi Garminowski City Navigator EU i to zarówno z poziomu GPSa jak i PCeta.

Na doskonałe mapy (i GPSy) przyjdzie nam chyba jeszcze trochę poczekać...


Niestety - mimo prawie pół roku roku od premiery GPMapy 3.0, nie pojawiły się żadne poprawki ani nawet śladowe informacje o planowanych poprawkach!
Tak samo z forum zniknęła Pani Julita ...

A co do błędów - zdecydowanie źle są skategoryzowane poszczególne odcinki dróg.
W trybie najkrótszej trasy (najmniejsza odległość)nie ma to znaczenia i w obie strony wyznacza praktycznie jednakowo, nie ma również znaczenia rodzaj pojazdu.
Problem pojawia się przy - chyba najczęściej stosowanej w nawigacji samochodowej - trybie najszybszej trasy (najkrótszy czas).
W związku z rozbudowanymi opcjami wyboru pojazdu (np. osobowy czy ciężarowy) wpływającymi na wybór drogi wg. jej kategoryzacji - na sztywno są przypisane szybkości do danego odcinka drogi w GPMapie - oraz potwierdzonym przez support GPMapy nieuwzględnianiem opcji unikania dróg gruntowych, wyznaczanie nie odbywa się w sposób pożądany, a trasy w obie strony potrafią się bardzo różnić!




Temat: Dobrą e-mape (CD) poszukuje
Wie ktos moze o jakiejs dobrej mapie elektronicznej (prog na CD, nie w necie) takiej ktora moze wyznaczac tasy (optymalne) przez wybrane miejscowosci

Witaj jesli problem nadal nierozwiazany to goraco moge Ci polecic produkt potentata z Redmond, nie nie bluzgaj nie mowie o windowsie. Microszit wypuscil serie autoroute jest naprawde bardzo szczegolowa i precyzyjna oblicza optymalne trasy pod wzgledem odleglosci ewentualnie pod wzg czasu przejazdu. Ja obecnie uzywam wersji 2002 jest naprawde czaaad



Temat: Zlot na Słowacji / 1.4 mili
Falco, poniżej masz link do wyznaczania trasy, możesz się pobawić.

http://www.odleglosci.pl/mapa-polski-trasy.php



Temat: City Navigator Europe v9
Sciągnąłem mapy zapodane przez Petera, ale skąd ma wziąć ów klucz DEMO? Mapy bez tego klucza są jakieś takie..... zupełnie do kitu i nie pozwalają na planowanie trasy. Wyznaczają jdynie linię prostą i odległośc po prostej za punktu A do B.

Pozdrówka




Temat: GPS - 9210??
mam tom tom-a wyznacza trasy ma kursor którym można zaznaczać konkretne miejsca na mapie i np przeliczać odległość między podanymi punktami taki mini atlas samochodowy jescze nie znam wszystkich funkcji bo mam go od wczoraj



Temat: bardzo dziwne prowadzenie mapymap

co może być przyczyną takiego zachowania się mapymap

Ale nie podałeś podstawowych danych żeby ocenić zachowanie mapy.
Jaka była długość trasy w jedną stronę? Jaki czas przejazdu podawała?
I to samo odnośnie drogi powrotnej.
No i czy punkt z którego wjeżdźałeś z danej miejscowości był dokładnie tym samym punktem do którego wyznaczałęś droge powrotną?
Czy nie zmieniałeś w miedzyczasie nic w opcjach wyznaczanie trasy? czy krótka czy szybka, dróg które mają być brane pod uwagę.
Każda mapa do wyznaczania trasy posługuje sie algorytmem który bierze pod uwagę to wszystko co ustawiamy w ocjach trasy, a przede wszystkim klasę drogi i związaną z tym przypisaną jej szybkość, oraz odległość. Nieraz wypadkowa tego wszystkiego może bardzo nas zaskoczyć, chociażby z powodu kierunkowości dróg. Gdy jedziemy takimi drogami jednokierunkowymi siłą żeczy odległość w jedna strone nie może być dokładnie taka sama jak i w drugą. A wtedy w grę może wejść zupełnie inna trasa, bo okazuje się że jest odrobinę krótsza lub szybsza.
Mapa wyznacza wszystko matematycznie, a to nieraz jest różne od naszego wrażenia.
Mnie w mojej rodzinnej miejscowości często prowadzi zupełnie inaczej niz jestem przyzwyczajony jeździc i wydaje mi się że jest najkrócej albo najszybciej. I gdy porównam np długosć trasy okazuje się zawsze że ma rację, chociaż nieraz głowe bym dał że inaczej bedzie krócej
Mapa nie jest natomiast w stanie zastąpić naszego doświadczenia np jeśli chodzi o natężenie ruchu na różnych trasach w różnych porach. No ale za to jest zgodna i jak pojedziemy inaczej to sie do tego dostosuje i przeliczy trasę.
Dletego następnym razem możesz spokojnie nie wyłączac mapy, ona Cie siłą nie zatrzyma i nie zawróci a przy włączonej możesz zobaczyć jak przelicza trasę i co się zmienia.
Wtedy łatwiej dojść czy prowadzi dobrze, a że żle to tylko Twoje sybiektywne wrażenie, czy też, czego nigdy nie można wykluczyć, jest jakiś błąd w algorytymie wyliczania trasy.



Temat: Niedziela ??
Możemy zrobić to w tą niedzielę a jak nie to można potraktować to jako małą propozycję na przyszłoćś

Trening scenario „Patrol 1”
Mała propozycja na niedzielę. Taki trening topograficzny połączony ze strzelaniem.

OPIS
Dzielimy się na dwie drużyny. Alfa Beta
W drużynie A jest osoba wyznaczająca punkty.

Drużyny oddalają się od siebie na odległość 100m( żeby się nie widzieć) osoba z drużyny Alfa wyznacza punkt na mapie.
Podaje przez radio koordynaty (współrzędne tego punktu) drużynie Beta.
Następnie drużyny Alfa i Beta ruszają do tego punktu.
W czasie marszu należy
Unikać kontaktu z wrogiem

Nie strzelamy się

Po dotarciu do punktu jak Dowódca drużyny uzna że to jest to miejsce, należy:
Przez 15min

Spatrolować kwadrat 100m kwadratowych

Z likwidować w tym kwadracie wrogie jednostki ( żołnierzy przeciwnej drużyny jeśli oni tam też dotarli)

I utrzymać ten kwadrat przez 15min żeby nie było żadnych żołnierzy przeciwnej drużyny
( strzelamy się )

Po upływie czasu 15min meldujemy gotowość do przyjęcia następnych współrzędnych i wyruszeniu na następny punkt

Na każdym punkcie drużyna ma zadanie opisać to miejsce jakieś charakterystyczne cechy terenu, np. zwalone drzewo, mała polana, głęboki rów ( potem porównamy z opisem drugiej drużyny) mały rysunek zrobić szkic.

Respy
Jak ktoś dostanie w czasie walki na punkcie czerwona szmata, odchodzi na bok i czeka aż się skończy czas walki o punkt. Włącza się do gry po tym czasie.

Po do tarciu na punkt i utrzymaniu go. Z
Zostaje wyznaczony następny punkt( koordynaty podane)
I znowu drużyny ruszają. ………………. Zasady te same.

UWAGI
Ciekawe ile razy uda nam się spotkać.

Punkty można wyznaczać od 3do6 i oddalone od siebie od 800m do 1500m
Punkty nie są oznaczone będą to losowe miejsca wybrane na mapie.

Cel ćwiczeń.
Ćwiczymy komunikację radiową ( podawanie koordynat przez radio)
Zaznaczanie punktów koordynatami.
Wyznaczanie trasy marszu Kompas mapa.
Poruszanie się żeby nie zostać zauważonym bo przecież inna drużyna idzie w to samo miejsce.
Odnajdywanie wyznaczonych punktów.
Patrolowanie.
Oczyszczanie terenu z wrogich jednostek.

TEREN
Proponuje teren przyszłej bazy.

REKWIZYTY
Kompas
Mapy minimum2szt. te mapy co Faust miał na ostatnim treningu topograficznym ( ja ma tylko jedną sztukę i w kiepskim stanie)
Linijka



Temat: [S60] Garmin Mobile XT 4/5- FAQ
Zgadzam sie z wszystkimi niezbyt dobrymi komentarzami na temat Garmina. Biorac pod uwage opcje i sposob poruszania sie po menu dlatego GARMIN slabo wypada bo wiekszosc zaczynala na TomTomie a tam jest to wszystko super dopracowane i najpraktyczniejsze niz w kazdym innym oprogramowaniu. Niby GARMIN ma te pokrycie 99% ale faktycznie w mojej miejscowosci niektorych drog nie mam zaznaczonych a sa to drogi twarde rzedu 1km ale to to juz bajka... Co do wyznaczania trasy: "mysli strasznie dlugo" i czas przyjazdu czasmi mnie rozwala np: sprobujcie sobie zyznaczyc trase Orły PL > Kutno czas przyjazdu wyjdzie wam 2 godziny a tam jest jakies 450 km !!!

Sumujac wszystkie niedociagniecio-wady, to co mnie troche denerwuje:

- brak liczby kilomertow do celu (niby mam ten czas przyjazdu ale co mi z niego jak on sie odswiwza co kilka minut a ja w tym czasie mysle ze jest OK a tak na prawdse juz jestem pare minut w plecy, Tomtom odswieza co sekunde) ,po co mi na pasku predkosc z jaka sie poruszam przeciez widze ja na liczniku to mozna byl;oby wstawic odleglosc od celu (no chyba ze to nawigacja dla ch** i rowerzystow)

-troche nieprzemyslane menu ( mam na mysli to ze malej miejscowosci nie znajdziesz po adresie, jak masz wgrana mape ogolnoswiatowa i Polski to co ci z tego jak i tak trasy nie wyznaczysz poza granice kraju)

- jezeli wyszukujesz przez Adres ,chcac dowiedziec sie ile kilometrow jest do miasta musisz robic kombinacje nie wpisywac numeru domu albo wpisac i sie cofnac

- symulacja trasy po wylaczeniu gps'a i brak ustawienia jej predkosci ( symulacja trasy wyjdzie ci dluzej niz sam bys tam autem jechal)

- wolno odswieza trase ( to nie wina telefonu bo powylaczalem wszystkie detale i skompresowalem pamiec na N70 i tak samo idzie jak na 6680 ktora chodzi na 9MB wolnego ramu)

Ogolnie to mysle ze mape Garmina wrzucic do TomTom'a 5 i mam zajebiaszcza nawigacje. Tworcy Garmina chcieli sie odciac od TomTom'a za wszelka cene i to im na dobre nie wyszlo, po prostu moglo wyjsc cos lepszego gdyby sie na nim wzorowali . Nie wiem kto stworzyl Garmina ale mysle ze chyba Anglicy bo oni zawsze musza miec wszystki inne inz w innym kraju ....



Temat: Sygic McGuider 2009 wersja 7.7
jacek, mam podobny problem z powiadomieniem o POI. Wysadza program przy zbliżeniu do POI niestety.

po 3 dniach prób na p990i porównam troszkę z TT 6.
Przejście na nowy interfejs łagodne bliźniaczo przypomina TT. Sporo nowych ciekawych opcji - np poziomy widok.
Znacznie prostszy w obsłudze -oprócz dodawania własnych ulubionych - troszkę trza poszukać w opcjach POI.
Mapa dokładna jak szlag w porównaniu z TT6. Wizualnie mapka lepiej wygląda nawigowanie jest płynniejsze, kolorystyka mapy oddaje rzeczywiste oznaczenia dróg. Ogromnym plusem jest pokazywanie dużych dorgowskazów i asystent pasa ruchu.
Przeglądanie mapy "na sucho" to jest skok o 100 mil w porównianiu do TT6 zbliżania i zmiany kierunku działąją momentalnie nawet na p990i.
Fajna opcja szukania sygnału gps - jak oczekuje wystarczy kliknąć na panel i pokazuje się info o gps pełne. Super że pokazuje wysokość. Pani ma troszkę denerwujący głos ale itak to lepiej z w por z tt bo komendy są pełniejsze i jakoś bardziej kupy się trzymają.
Wyznaczanie tras krótkich idzia w miarę, czasem nawet lepiej niż w TT ale z długimi masakra. Trzeba ubić wszystkie procesy uruchomić aplikację i wtady można wyznaczyć trasę np z Gdańska do Zakopanego. Wydaje się że to trwa całe wieki. Jak się uda to trasa wygląda bardzo sensownie.
Mało punktów POI ale podobno można sobie jakoś wgrać nowe.
Ogromnym plusem jest automatyczne przechodzenie noc dzień i dodatkowo możliwość regulacji podświetlenia i w nocy i w dzień - nocą wystarczy 10% i jest pięknie wyraźnie a podświetlenie klawiszy nie bije po całej kabinie.
Nawet jak czasem się nie udaje wyznaczyć trasy to poświęcę czas na ubicie procesów i włączę jeszcze raz (przy długiej trasie) na codzień (50 - 100km odległości spoko da się żyć). Największym minusem jest wychodzenie z programu przy włączonych powiadomieniach głosowych o punktach POI. Troszkę rekompensuje to automatyczne ostrzeganie o ograniczeniu prędkości (działa świetnie) jeśli chodzi o radary przynajmniej - jeśli o inne to cóż trzeba poczekać na poprawki.
Jeszcze jeden mały minusik to klawiatura wirtualna której nie daje się wyłączyć. dla p990i zbędna sprawa bo wygodniej wklepywać z normalnej klawiatury, a lepiej byłoby widzieć nie 3 a 10 możliwości wyboru ulic...
Może da się to usunąć ma ktoś pomysł??

Na tomtoma się chyba nie przesiądę na powrót. Jestem estetą wizualnym i Sygic zrobił na mnie ogromne wrażenie pod tym względem
Każdy jedzie tak jak lubi. Mnie Sygic przekonał Czego np. nie powiem o Garminie.



Temat: Kto testowal mapy PL+WAW TeleAtlasa?


Pojawiły się dla systemów Beckera, Blaupunkta, Clariona, Kenwooda i VDO
Daytona.
Czy użytkuje lub miał ktoś możliwość obejrzeć to w działaniu?
Jak ze szczegółowością i wiernością oraz aktualnością?
Jak z wyznaczaniem trasy i jej zmianą w trakcie jazdy?


Jeździłem nieco z mapką TeleAtlasa dla Warszawy na sprzęcie Daytona. Bardzo
dokładnie nie miałem okazji sprawdzić, ale z tego co zdążyłem, to
szczegółowość w pełni zadowalająca. Przy większości ulic wprowadzona jest
numeracja posesji i odpowiada ona rzeczywistości (wyniki "w zasięgu
wzroku" - max. błąd rzędu kilku metrów).
Jeśli chodzi o układ drogowy, to mapa zawiera również boczne uliczki,
czasami o bardzo kiepskiej nawierzchni. Niestety system nawigacji nie
przewidywał chyba takich dróg, jakie mamy w Polsce i w opcji najkrótszej
drogi często kierowani jesteśmy właśnie takimi dziwnymi uliczkami.
Oczywiście możemy zboczyć z wyznaczonej trasy, a system w kilka sekund
przygotuje trasę alternatywną - optymalną dla danej chwili.
Co do aktualności, to zdarzają się rzecz jasna pojedyncze błędy, typu próba
skierowania w drogę jednokierunkową pod prąd lub skręt na zakazie - mapa
aktualizowana jest co pół roku, więc zmiany w inżynierii ruchu z takim
właśnie opóźnieniem trafiają do map.

Ogólnie wrażenia z W-wy całkiem pozytywne. W naszych warunkach przydałby się
dokładniejszy podział kategorii dróg tak, by system nie kierował nas małymi
drogami osiedlowymi czy wyboistymi skrótami, choć bardzo dobrze, że zawiera
je w bazie. Pewnym sposobem ominięcia owych dróżek jest wybór optymalizacji
trasy nie ze względu na odległość, lecz na czas przejazdu.

Tyle tak w telegraficznym skrócie.

Miroy.





Temat: Map 24 w portalu Interia.pl
W portalu Interia wystartowała polskojęzyczna wersja Map24.com - jednego z najbardziej znanych na świecie serwisów, udostępniających narzędzia wyszukiwawcze oparte na mapach. Wciąż jeszcze okrojone, ale już przydatne.
Nie jest jeszcze możliwe wprowadzenie przy użyciu MyMap24 własnych adresów, co znacznie ułatwiłoby planowanie trasy. Możliwe jest już natomiast mierzenie odległości między różnymi punktami i wyznaczanie trasy przez wpisanie odpowiednio adresów.

Internauta wybierający się w podróż może również skorzystać z kilku opcji, m.in.: kalkulacji czasu jej trwania, wybór typu dróg, którymi planuje się poruszać, uwzględnienie zamiaru przejazdu autostradą, drogą płatną czy przeprawą promową oraz chęci wykorzystania konkretnych rodzajów środków transportu. Dodatkowo, posługując się opcją wyszukania lokalizacji i adresów, może uzyskać informację o umiejscowionych wzdłuż planowanej trasy punktach użyteczności publicznej, hotelach, stacjach benzynowych czy parkingach.

Serwis oferuje szczegółowe mapy i plany miast, obejmujące obszar Polski, reszty Europy, Środkowego Wschodu, Ameryki Północnej i Południowej oraz Australii.

Marcin Borek, dyrektor działu sprzedaży technologii i systemów Interia podkreśla, że udało się zaoferować serwis w polskiej wersji jeszcze przed wakacjami. Wiadomo, że serwis będzie rozwijany. Spora liczba funkcjonalności nie jest jeszcze dostepna dla polskich użytkowników, co sugerują martwe ikonki w pasku zadań.

Jeszcze w maju, polscy internauci wpisujący adres map24.com byli przekierowywani na brytyjską wersję serwisu - obecnie trafiają do portalu Interia.

Map24

źródło:idg.pl



Temat: Co na początek...
Moje główne zajęcia gdy nie siedzę jako programista przy kompie, to fotografia przyrodniczo podróżnicza, więc to jest to... działanie w terenie. Często po bezdrożach poza jakimikolwiek szlakami z dala od cywilizacji. Więc takie gps przydaje się do tego żeby jakoś wrócić do cywilizacji... znaleźć drogę zarówno powrotną jak i możliwość powrotu w miejsce w którym byłem.
Drugie zastosowanie to wyznaczenie drogi do jakiegoś miejsca zanim się w nim znajdę (nie koniecznie z przetartym szlakiem). I kolejne dość istotne - możliwość dorzucenia do exifa w fotografii (powiedzmy za pomocą komputera) informacji o danych geograficznych miejsca fotografowania, które później są katalogowane i np. wizualizowane przez Google Earth. No i dla mnie warunki zewnętrzne to piasek, woda (wilgoć), ostre słońce i lód. Zasadniczo wszystko poza strefą pod wodą.
Dobrze by można było dorzucić coś swojego do urządzenia, jakąś funkcjonalność (np. obliczanie parametrów zaćmień na podstawie bądź to wprowadzonych współrzędnych, bądź odczytanych z urządzenia - Wherigo?)
Jako programista wolę w archiwizowaniu śladu wolę jednak coś co da się łatwo obrabiać przy minimalnej ingernecji człowieka ... czyli format GPX.
Połaczenie z komputerem... no lepij żeby miał, ale również wysoce wskazane by mógł długo poprawnie działać bez niego. (Gdy sprzęt foto wazy kilkanaście kg to każdy kg więcej zaczyna się czuć podwójnie).
No i te nieszczęsne mapy... jednak dobrze byłoby aby jakieś w miarę dokładne tzn "niezawodne' mapy były dostępne.
Byłbym jeszcze zapomniał... jeszce jedna funkcjonalność dla mnie b.ważna żebym gps powiadomił mnie gdy będę w jakiejś określonej odległości od zadanego punktu. Przydaje się to choćby jadąc jako pasażer (powiadamianie o zbliżaniu się do celu) czy chodząc po bezdrożach gdy raczej skupiam się nie na mapie tylko na trasie i fotografii
To taka lista moich oczekiwań i życzeń odnośnie funkcjonalności. Widziałem jak w USA działa Delorme PN40 i... niewiele brakowało abym się w to coś zaopatrzył, niestety brak map i małe wsprarcie użytkownika skutecznie jak narazie mnie odstraszyło i przeważyło w stronę Garmina...



Temat: Support do flejma Ipoo vs HTC


Pogooglalem, zobaczylem i juz wiem :)
Jakis tam slowacki klon TT :)
Biorac pod uwage jak dziala TT w Polsce to jeszcze dlugo nie dogonia
Automapy.
Nie zna numerow budynkow, nie umie ich wyswietlac, siermiezne to jakos i
ubogie.
Punkt DOM juz wymyslono, punkt PRACA czeka na swoja kolejke.
No Slowacy maja spore doswiadczenie, juz z pol roku tworza programy
nawigacyjne :) wczesniej tylko silniki glownie pod linuxa.
Gratulacje dla Pana Woznika, pewnie za pol darmo mu to udostepnili a on
Was juz widze ze na niezla kase ma zamiar oskubywac.


Tu akurat muszę zaprotestować.
AM faktycznie posiada dokładniejsze mapy, choć też w wielu miejscowościach
brakuje numeracji domów oraz ulic.
Co gorsze często w AM bywa tak, że chcąc dotrzeć do konkretnego adresu
(nazwa miejscowości, nazwa ulicy, numer domu) po prostu nie widać nazw ulic
oraz numerów domów tzn. wpisując adres AM proponuje tylko i wyłącznie nazwę
miejscowości bez ulic i numerów domów. Twierdzi, że nie ma w sobie takich
danych. Dojeżdżam do miejscowości i na mapie widzę nazwy ulic, ale nadal nie
ma możliwości wprowadzenia nazyw ulicy, żeby mapa doprowadziła do niej. Jest
to jakiś błąd, ale jest.
Jednak jeżeli chodzi o TT to o wiele lepiej prowadzi i nigdy nie zdarzyły mi
się tego typu przypadki co z AM.
Już nie raz AM wyprowadziła mnie w lasy czy polne drogi. Próbując wydostać
się do jakiejś drogi asfaltowej AM potrafiła mnie prowadzić wiele kilometrów
po polnych drogach i błocie. Wiele razy bywało tak, że prowadziła mnie w
kółko i wracałem dokłądnie w to samo miejsce. Wtedy odpalałem TT, który
bezbłędnie wyprowadzał mnie do najbliższej drogi asfaltowej i dalej prowadzi
najepszymi drogami do celu.
W TT po prostu wyłacza się drogi gruntowe, zaś w AM określa się ile
maksymalnie można nadrobić km, aby ominąć drogę gruntową. Uważam, że
rozwiązanie z TT jest o wiele lepsze.
Kolejną rzeczą, która mnie denerwuje w AM jest "Prowadź do" i brak
możliwości ustawień "Prowadź od - do" tak jak jest to możliwe w TT
Bardzo często potrzebuję przy pomocy mapy GPS określić odległość oraz czas
przejazdu pomiędzy 2 punktami, z których żaden nie jest punktem, w którym
obecnie się znajduję. Niestety AM może wyznaczać trasę tylko i wyłącznie od
miejsca obecnej pozycji do miejsca wskazanego. W przypadku TT można podobnie
tak jak w AM, ale także i podając 2 punkty: "wyjazd z" oraz "miejsce
docelowe".





Temat: [S60] CoPilot Live 7
Pozwolicie że podziele się spostrzeżeniami dot. tej navi. Layout rzeczywiscie ładny, program działa w miarę płynnie, ale do czasu...
1)po zmianie edycji truck na prof. w ogole nie moge wejsc w opcję "wytyczanie"- "wywala" program po wejsciu w opcję, mzoe wiecie ktory pliczek moze odpowiadac za to podmenu- jak to naprawić??
2)pewnie ze względu na punkt 1) zawiesza sie na wyznaczaniu trasy-staje w 80%. i tylko siłowe zamknięcie dziala.
3) tryb dzień/noc przy opcji "automatycznie" nie działa, caly czas "dzień"
4)wystarczy ze znajdziemy sie w zadanej odleglości od fotoradaru droga Kasia krzyczy caaaały czas ze radar, więc jak stoję pod swiatlami przy radarze mozna dostać.... -myśle ze raz wystarczy, nieprawdaż?
5)To co bardzo mnie wkurza, jest fakt, iż program sie nie minimalizuje po naciśnieciu klawisza "menu"- tylko wyłącza- bardzo zle to jest! (oczywiscie wiem ze jest opcja minimalizacji, ale trzeba kilka razy "pociskać" by tam trafic;/)
6)no i ostatnia rzecz: te komunikaty, są naprawde cienkie!!! , juz nie wspomne o tym wypowiadanym dwa razy przed manewrem "blizko", z ktorym komenda na pewno nie jest poprawna stylistycznie( wiem - mozna zmienic lektora, wgrac nowe dzw. - "sebastian"), a o zwykłym prowadzeniu do celu, nie mowi ile mamy prostej przed sobą, tylko komendy co ustaloną odległość...
7) no i mapy, mogłobyć lepiej, ale to juz inna kategoria odczuć
8)wyznaczyłem sobie na probę trase przed "awarią" na południe europy... personalne odczucie - garmin zrobil to lepiej.

Może jestem dość sceptycznie nastawiony do programu ale mi sie nie spodobał... Za tydzien wyruszam na słoneczną Italię i nic nie wskazuje na to bym uzywał tego programu, Garmina raczej zabiorę w podróż mimo ze tez nie jest bez wad.



Temat: [S60v3] Sygic Mobile Navigation

nie wiem co wy macie z tą nawigacją.Testowałem Garmina.Tomtoma i wywaliłem je z telefonu.Sygic wyznacza trasę bezbłędnie,komunikaty przed skrętem są(np za 400 m skręć w lewo),panel wyświetla wszystkie ważne informacje,nie tak jak w Garminie tylko aktualną prędkość i odległość.

Wersja 7.70, mapa GB, wybrany jezyk polski, kobieta (do komunikatow), jednostki mile/jardy. Nie ma informacji o odległosci przed zakretem, tak jak napisałem wyzej (tu 250 jardów).. Po za tym draznia mnie inne rzeczy, jak np brak dodania jednostek w komunikacie. Mowi np. 'jedz prosto przez trzy'. I koniec. A gdzie mile? Ja wiem ze to sa mile, ale jak sie tego słucha to denerwuje. Albo ronda... "Na rondzie, prosto, zjedz pierwszym zjazdem". "Na rondzie, prosto, zjedz drugim zjazdem"... Co to jest to "prosto"? Przeciez mozna to pominac i uzyskac krotki i precyzyjny kokunikat a to 'prosto' tylko wprowadza konsternacje, bo raz mi mowi ze prosto i drugi zjazd i czasami tak jest, a nastepnym razem prosto, drugi zjazd to tak naprawde skret na tym rondzie w prawo, bo prosto to jest pierwszy.
Dojazd do duzych rond, gdzie są np po cztery pasy "wjezdzajace" na rondo - OMG, gdybym postapił zgodnie z komunikatem nie miałbym szansy nawet na okrazenie ronda, zeby wybrac prawidlowy zjazd. No, chyba ze w ruchu "zderzak w zderzak" ktos cie uprzejmie wpusci w co szczerze watpie. Na moto jeszcze mozna sie jakos przecisnac, ale chyba nie o to w tym chodzi.

Moja opinia to opinia motocyklisty, dla ktorego komunikaty glosowe sa najwazniejsze. A te tutaj sa tak nieprecyzyjne, ze sluchajac TYLKO komunikatow droga do domu przez zatłoczone miasto zajmie dwa razy wiecej czasu niz przez wytyczajacego "błedne" trasy tomtoma ale za to z przemyslanymi komunikatami glosowymi. Taka jest prawda, nie mam zadnego powodu zeby stac po stronie tt gdyby wcale nie byl w tym wypadku lepszy.

Tak na marginesie, znajomy ma jakas nawigacje navman czy jakos tak, ktorej uzywa w samochodzie. A tam komunikaty brzmia - za xxx metrów proszę skrecic w lewo. Prosze, skrec w lewo. Proszę jechac prosto, proszę zjechac pierwszym zjazdem. Proszę zjechać, itd. Po godzinie sluchania tych 'prosze' w ruchu miejskim ma sie ochote zacząć gryźć wykładzine w samochodzie, wyjsc z auta na swiatłach, rzucic tym o ziemie i zaczac po tym skakac z wariackim smiechem w tle



Temat: Wyprawa Albania 2008
Witam,

Niniejszym ogłaszam, iż organizujemy latem 2008 wyprawę do Albanii.

Ideą jest, by pojechały tylko Ople Frontery, ma to być promocja zarówno tego modelu, jak i działalności Fanklubu.

Do organizacji przystępujemy już teraz, gdyż wyprawę chcemy nagłośnić, nadać jej odpowiednią rangę, zdobyć środki na jej przeprowadzenie, a także na przygotowanie aut.
Zakładamy przejazd górskimi, najbardziej "dzikimi" rejonami, lecz również zwiedzenie nadmorskiego odcinka Riviery Albańskiej, gdzie dotarcie do poszczególnych plaż dostarczy wiele adrenaliny, ale i wspaniałych widoków.

W programie nie zabraknie również miejsca na zwiedzenie pereł kultury antycznej oraz miejsc związanych z czasami panowania Envera Hodży.

Ze względu na jakość „dróg” oraz odległość dzielącą nas od celu należy przyjąć czas 20-tu dni na zrealizowanie zamierzenia.

Dystans do przebycia, to +/- , liczony z Krakowa – 6 000 km.
Zakładamy noclegi w namiotach, w górach na pewno. Nad morzem – namioty/hotele.
Dojazd i powrót- namioty/hotele.

W naszej gestii jest wyznaczenie tras, przygotowanie bazy hotelowo – campingowej (wyłączając górskie rejony improwizacyjne), skompletowanie map, poprowadzenie uczestników, zapoznanie na bieżąco z odwiedzanymi miejscami, pomoc w trakcie wyprawy.

Kalkulację takiego przedsięwzięcia przedstawiałem już na Forum, ale jest ona zmienna, w zależności od kursu Euro , spalania danego auta, kosztów przygotowania auta i nasz wkład.
Na obecnym etapie oczekujemy zgłoszeń od Forumowiczów, kto w ogóle pisałby się na taką eskapadę.

My dysponujemy prawie dwoma miesiącami letnimi, ale zdajemy sobie sprawę, że mało kto może pojechać na 6 tygodni.
Możemy więc stworzyć różne trasy alternatywne i poprowadzić 2 grupy, czyli 2 x po 20 dni.

Jesteśmy do dyspozycji i odpowiemy na Wasze pytania.
Podstawa – aby zacząć poważne starania o organizację tej wyprawy – to Wasz akces.
W tym miejscu nie będę reklamował kraju, ale uwierzcie mi – to ostatnia ostoja piękna nieskażonego cywilizacją.
Lecz już niedługo.

Polecę blog BASIK`a - http://barpa.blog.onet.pl , kto nie był – zapraszam. Poczytajcie o Bałkanach.

BALKANDRIVER / BASIK



Temat: AEGIS w NTW



| Tak, ale nie podejrzewam by robil hopke nad kazdym mozliwym
| "podniesieniem" terenu w postaci drutow, lasu itp.
| Sugerowalbym eraczej lot na bezpiecznej wysokosci 30-40m i ew.
| wyznaczanie trasy w terenie pagorkowatym. I tak IMHO to dziala.

tak dziala? ja bym wolal by byl jak najmniej wykrywalny. czyli
'podskakiwal'.


Yhm, tylko nie podejrzewam by system mial mape z kazdym drzewem, slupem
itp... Byc moze, ze wstepnie programuje sie profil lotu (np. 20m lotu i
zejscie do 10 od kilometra przed celem) a system potem omija wieksze
przeszkody, a gdy nie ma drzew lub jest ich malo (jak w Iraku) to mozna
zaprogramowac mniejsza wysokosc marszowa... Ale zgaduje (teoretycznie no
problemo).


| Hmmm, zalezy od konkretnego radaru, nie wiecej niz 60km=ok. 200sek. Przy
| zalozeniu, ze cel jest obok wyrzutni - polowe tego (wartosci
| maksymalne).

horyzont? a z jakiej odleglosci wykrywaja na plaskim terenie maly cel
lecacy na 15m?


Jesli plaski bez drzew i innych zaklocaczy to antena na 30m wykryje z
25-30km. (powinna)


| Tez baaaardzo ogolne pytanie. Skutecznosc jest w miare wysoka, w koncu
| nie darmo S300 lub Tor moga niszczyc rakiety. Nalezy przypuszczac, ze
| filtracja odbic jest wystarczajaca do przechwycenia nawet rakiet na
| malych wysokosciach, o ile wejda w horyzont radarowy. Ilosc celow to juz
| zalezy ktory system, S300 kilka (zdaje sie ze 6), Tor chyba 2 (bylo w
| jakiejs NTW, w monografii, ale jestem w pracy i nie mam dostepu).

sprawdzisz?


Poszukam, choc moze sie nie znalezc... Moze ktos inny ma? S300 poszukam,
ale Tora juz moge nie miec...

Pozdrawiam, Gloom





Temat: Najkrotsz droga.


Czy ktorys z grupowiczow orientuje sie moze jakich algorytmow uzywa sie
przy wyznaczaniu najkrotszej drogi dla obiektow (czyt. ludzikow) w grach
takich jak Warcraft czy Polanie ?


Nie wiem, jakich algorytmów uzywaja tamte programy, ale kiedys mialem
podobny problem i wymyslilem nastepujace rozwiazanie - mysle, ze jest dobre,
bo gwarantuje znalezienie najkrótszej drogi, przy czasie proporcjonalnym do
N przejrzen pomocniczej tablicy, gdzie N to dlugosc najkrótszej drogi
liczona w polach. A wiec do rzeczy:

    Algorytm posluguje sie pomocnicza tablica, powiedzmy
LookUpTable[szer][wys] (LUT), której rozmiary ograniczaja pole poszukiwan
drogi. W idealnym przypadku tablica ma rozmiar taki sam jak mapa w grze.
Kiedy tablica ma rozmiary mniejsze, od rozmiarów mapy, trzeba bedzie ja
"zmapowac" na mape (fajnie wyszlo), tzn. ustalic obszar mapy jakiemu tablica
odpowiada. Wyszukana trasa bedzie wtedy biegla jedynie w tym obszarze. Dalej
dla uproszczenia, bede przyjmowal, ze LUT ma rozmiar mapy.
    Wstepnie calej LUT z wyjatkiem punktu, w którym ruch ma sie zakonczyc
wypelniamy maksymalna wartoscia (ta wartosc takze ogranicza maksymalna
dopuszczalna dlugosc znalezionej drogi). Punktowi koncowemu drogi w LUT
przypisujemy wartosc 0. Ustalamy tez zmienna np. distance na 0.
Teraz wlasciwa petla:

1.     Przegladamy cala LUT, w poszukiwaniu pól o wartosci równej zmiennej
distance. Gdy take pole znajdziemy, wszystkim polom bezposrednio dostepnym z
tego pola (tzn. w odleglosci jednego kroku dla postaci - zwykle sasiednie
pola z lewej,prawej,góry i dolu oraz ewentualnie po ukosach) przypisujemy
wartosc w LUT=distance+1, ale jedynie wtedy, gdy poprzednia wartosc byla
wieksza od distance+1.

2.    Jesli wartosc LUT w punkcie odpowiadajacym poczatkowi ruchu ma dalej
maksymalna wartosc powtarzamy punkt 1. Wyjatkiem jest sytuacja, gdy w
poprzedniej iteracji punkt 1. nie zmienil zadnego pola LUT - oznacza to, ze
rzadana droga nie istnieje.

Teraz LUT zawiera dlugosci najkrótszych dróg laczacych odpowiadajace wpisowi
pole mapy z zadanym polem docelowym. Bez problemu wykorzystujemy ja do
wyznaczenia nastepnego ruchu - zawsze wybieramy pole o najmniejszym wpisie w
LUT. To tak w skrócie - mozliwych jest wiele wariacji na temat tego
algorytmu.

    Krzysztof Jedruczyk





Temat: Wszystko o GPS
GPS to są jakby dwa urządzenia współpracujące ze sobą. Jedno to odbiornik GPS to jest taki specjalizowany komputerek analizujący odległości od satelitów. Na tej podstawie wyznacza współrzędne i podaje co sekundę w formie protokółu NMFA (czy jakoś tak). I to jest jedna część działająca niezależnie. Druga to PDA, lub inny komputer albo specjalizowany komputerek przeznaczony tylko do nawigacji. Zainstalowana jest tam mapa (program) i oglądamy ją na wyświetlaczu. Możliwa jest praca samego odbiornika GPS bez komputera z mapą, lub sama praca komputera z mapą bez odbiornika. W takim wypadku można sobie przeglądać mapy, ustalać trasy ale nie można nawigować w czasie rzeczywistym.
Dopiero współpraca obu tych elementów daje nawigację.
Odbiornik GPS gdy jest włączony podaje bez przerwy wyniki swojej pracy. Tak łopatologicznie to cały czas bez przerwy "mówi" że znajduje się o konkretnej godzinie z dokładnością do 1000 części sekundy w punkcie o konkretnych współrzędnych geograficznych i na konkretnej wysokości nad ziemią. Podaje jeszcze szereg innych parametrów jak np ile satelitów analizuje, które to są satelity, jaki silny sygnał odbiera i tp. Z wyliczeń odbiornik podaje jeszcze dane o dokładności pomiaru. Im słabszy sygnał lub mniej satelitów tym dokładność mniejsza. Do poprawnej pracy potrzeba aby odbiornik widział minimum 3 satelity a jeżeli ma analizować wysokość nad powierzchnią ziemi to 4. I te satelity musi widzieć. Nie może być żadnych przeszkód między satelitami a odbiornikiem To tak jak TV SAT antena musi widzieć satelitę, żadnych drzew, budynków, czy dachów (nawet alkowy). Przy bardzo czułym odbiorniku jank SerifIII do odbiornika mogą docierać sygnały odbite od ścian, powierzchni ziemi i tp. Taki sygnał jest jednak obarczony błędem i pozycja podawana jest wtedy nie precyzyjnie.
Dalej to już tylko zależy od programu obsługującego mapy. Od zdolności programu do analizowania danych z GPS.



Temat: Kula kontra prostokąt, czyli odwzorowanie współrzędnych geograficznych


Witam!

Piszę sobie na palmtopa programik służący do zbierania danych z
urządzenia GPS. Chciałbym odwzorowywać je na ekranie urządzenia, ale
sprawę komplikuje fakt, iż jest on prostokątny, ale współrzędne
zapamiętanych punktów trasy zapisywane są jako długość i szerokość
geograficzna, czyli wyznaczają pewne miejsce na powierzchni (przyjmijmy
dla uproszczenia) kuli [1]. Oznacza to, że muszę zastosować jakąś
funkcję odwzorowania.


To, czego szukasz, to jedno (z bardzo wielu) rodzajow odwzorowan
geograficznych, czyli map projection:
http://en.wikipedia.org/wiki/Map_projection

Wspomniany juz Mercator projection jest jednym (niekoniecznie
najlepszym) wyborem -- tutaj masz funkcje ktore z dlugosci i szerokosci
geograficznej zwroca ci wspolrzedne x i y:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercator_projection#Mathematics_of_the_p...

Jeszcze raz -- Mercator nie zawsze jest najlepszym wyborem i w roznych
zastosowaniach posiada zalety i wady, jak kazde inne odwzorowanie:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercator_projection#Uses

Mercator n.p. nie zachowuje ksztaltow (na przyklad Finlandia w tym
odwzorowaniu jest bardziej rozciagnieta w N-S od Indii, mimo, iz tak
naprawe Indie maja znacznie wieksza rozpietosc N-S).

To, jaki sposob odwzorowania bedzie dla Ciebie odpowiedni zalezy od
Twoich zastosowan i wybranych kryteriow -- czy wolisz zachowac kierunki,
czy ksztalty, czy obszary, czy odleglosci, etc... -- tutaj masz
klasyfikacje:
http://en.wikipedia.org/wiki/Map_projection#Classification

Najlepiej przeskrolluj sobie caly artykul i poogladaj rozne odwzorowania
 i biorac pod uwage wyzej podane kryteria wybierz te, ktore bedzie
pasowalo do Twojej sytuacji i preferencji.

Pozdrawiam,

Mateusz





Temat: Kompas / turystyczny GPS
Kulo napisal

I mówisz 60 km dokładnie 84km ponieważ nie idę polami tylko sam las
To chyba oczywiste. Tyle, ze ja podalem odleglosc, a Ty mylisz to z droga


To 80% drogi jeżeli się pieprzniesz o kilka stopni to po jakimś czasie zauważysz że idziesz jak wąż i zamiast 84km przejdziesz 100km.
Trase to chyba sobie wyznaczasz przed wyjsciem, a jedynie korygujesz po drodze, wiec wiesz, ile przejdziesz.


ale widzę w ile mi jeszcze zostało
Na mapie tego nie widac ? Nie dzielisz trasy na odcinki, z konkretnymi dystansami?


o której dojdę
Znam swoja predkosc i dystans jaki mam do przebycia, wiec nie mam problemu zeby to policzyc w jakies 2 sek.


jaką prędkością idę
Z Twoich wypowiedzi wnioskuje, ze masz troszke doswiadczenia. Przyznaj szczerze, nie jestes w stanie ocenic z jaka predkoscia sie w danej chwili poruszasz? Ja wiem jaka mi srednia wyjdzie ze sprzetem, a jaka bez. Jaka w lesie, a jaka drogami....


gdzie dokładnie jestem po moich współrzędnych które podawane są w sposób ciągły
Znam kierunki, znam swoja predkosc, wiem skad i dokad ide ( kolejne RV ), wiec tez wiem gdzie jestem. Tyle, ze mam to w glowie bez wzgledu na stan baterii w urzadzeniu.
To troche jak z samochodami.....Fakt posiadania ESP nie wyratuje Cie, jesli nie masz umiejetnosci. Dopiero zestaw obu razem robi robote.


Widze Crazy_Ivan że naprawdę mało zaliczyłeś dłuższych dróg leśnych.
A po czym mozna to poznac, bo opinia ciekawa? Po tym, ze uzywam glowy, a nie tylko elektroniki? Bo ja ze swojej strony tez moge wyciagnac takie wnioski na Twoj temat

Na waszej imprezie nie zjawie sie, bo pod koniec grudnia jestem za granica. Za to chetnie wpadne na nastepna, jesli okolicznosci pozwola. Ja za to obiecuje pamietac o Tobie przy okazji organizowania jakiegos szkolenia z zielonej i juz z gory zapraszam.



Temat: Mapa
Mapa

Orientowanie mapy

Zorientować mapę to znaczy ustawić ją tak, aby kierunki na niej były równoległe do kierunków w terenie. Można orientować mapę na podstawie charakterystycznych punktów w terenie (które odnajdziemy także na mapie), ale najlepiej zrobić to za pomocą busoli. Nadaje się do tego busola zamontowana na przezroczystej, cienkiej podstawie. Taka busola nie ma ani lusterka, ani typowych przyrządów celowniczych, za to na jej podstawie znajduje się linijka. Orientując mapą, kładziemy na niej busolę tak, aby linia północ-południe wyznaczona przez igłę magnetyczną była równoległa do wschodniej i zachodniej ramki mapy. Kiedy już mapa jest zorientowana, możemy wyznaczyć azymut z punktu A ( np. punktu, w którym się znajdujemy) do punktu B (to punkt, do którego chcemy dojść). Najpierw łączymy te punkty, przykładając do nich brzeg linijki.

POMIAR ODLEGŁOŚCI NA MAPIE

Zmierzenie na mapie odległości między dwoma punktami w linii prostej nie jest trudne. Można to zrobić zwykłą linijką, pamiętając o późniejszym przeliczeniu tej odległości zgodnie ze skalą danej mapy. Do mierzenia linii łamanej (np. długości drogi) służy tzw. krzywomierz. Przyrząd ten składa się z ruchomego kolka, które toczy się po mapie, tarczy zaopatrzonej we wskazówkę i uchwytu. Użytkownik przesuwa końcówkę krzywomierza po trasie wyznaczonej na mapie. W ten sposób, za pomocą kółek zębatych, przenosi przebytą przez krzywomierz odległość na skalę. Strzałka pokazuje nam na tarczy wynik, czyli długość zmierzonej trasy. Zamiast krzywomierza można użyć nitki, którą jak najdokładniej układamy wzdłuż linii oznaczającej na mapie trasę. Później rozprostowujemy nitkę i mierzymy jej długość podziałką umieszczoną na mapie.

ODCZYTYWANIE WYSOKOŚCI Z MAPY

Wysokości zaznaczane są na mapie za pomocą poziomic, czyli linii przebiegających wzdłuż pewnego poziomu terenu. Aby wyobrazić sobie, w jaki sposób poziomice oddają kształt terenu, możemy wykonać następujące ćwiczenie: zwijamy dłoń w pięść. Góry i pagórki wyglądają w terenie jak wystające kostki naszej pięści. Obrysowujemy zamkniętymi liniami różne poziomy ich wysokości. Następnie prostujemy dłoń. Narysowane wcześniej linie wyglądają teraz jak poziomice na mapie. Im dokładniejsza mapa, tym gęstsza sieć poziomic. Z reguły co piąta poziomica jest pogrubiona i opisana. Wysokości na mapie podawane są w metrach nad poziomem morza. Kierunek spadu oznaczamy kreskami rysowanymi w kierunku obniżania się, terenu. Planując trasę wędrówki na szczyt należy, oprócz wysokości mierzonej nad poziomem morza, brać pod uwagę wysokość szczytu od podnóża (czyli tą, z jakiej rozpoczynamy wędrówkę). Jeśli chcesz obliczyć rzeczywisty czas trwania wycieczki, musisz w jakiś sposób oszacować czas, jaki stracisz na pokonywanie stromizn i schodzenie. Problem ten rozwiążesz, stosując regułę Naismitha, która uwzględnia zarówno odległość, jak i topografię. Naismith uważa, że na przejście dowolnych 5 km trzeba przeznaczyć 60 minut, dodając do tej liczby 30 minut za każde 300 m wspinaczki. Podczas schodzenia z łagodnego zbocza należy odjąć 10 min za każde 300 m, ale schodząc ze stromizny trzeba dodać 10 min za każde 300 m.

SIATKA KILOMETROWA

Na mapie topograficznej znajduje się siatka współrzędnych (linii prostych). Jest to siatka kilometrowa. Każdy wyznaczony w ten sposób kwadrat ma boki długości 1 km lub jego wielokrotności. Pionowe linie wyznaczają północ topograficzną. Siatka ta służy do wyznaczania pozycji dowolnego obiektu na mapie. Określamy ją- podając najpierw współrzędną pionową a później poziomą, (nie ma to nic wspólnego z siatką geograficzną).




Temat: AutoMapa

AutoMapa - Twój niezawodny pilot

AutoMapa to zdecydowanie więcej, niż zwykła nawigacja samochodowa. To osobisty asystent każdego kierowcy, bez którego ciężko dziś wyobrazić sobie wygodną jazdę. Jedyna na rynku w pełni punktowa baza numerów adresowych dokładnie odzwierciedlająca adres poszukiwanego obiektu, którą można połączyć z kontaktami w urządzeniu PDA. Ułatwia dojechanie do znajomych bez konieczności każdorazowego wpisywania adresu. Codziennie aktualizowana przez portal społecznościowy miplo.pl ponad 220 tysięczna baza punktów użytkownika (POI) zawiera nie tylko bazę fotoradarów, niebezpiecznych miejsc, czy stacji benzynowych, ale również bazy hotelowe, gastronomiczne i inne, zgromadzone w ponad 850 kategoriach tematycznych.

AutoMapa nie jest tylko nawigacją samochodową To uniwersalne narzędzie, przydatne podczas jazdy na motorze i rowerze, podróży żaglówką, jak i na pieszej wędrówce.

Cechy programu:
Nawigacja głosowa Tak
Współpraca z odbiornikiem GPS Tak
Automatyczne wykrywanie odbiornika GPS Tak
Korygowanie opoźnienia odczytu pozycji GPS Tak
Wyznaczanie trasy przejazdu Tak
Automatyczne wytyczanie nowej trasy po zjechaniu z trasy wyznaczonej Tak
Wizualizacja i uwzględnianie przy wyznaczaniu trasy kierunkowości ulic Tak
Automatyczne przełączanie map w czasie jazdy Tak
Uwzględnianie przy wyznaczaniu trasy zakazów skrętu/zawracania Tak
Zapisywanie i odtwarzanie śladów GPS Tak
Nawigacja lotnicza i morska Planowana
Wybór języka menu i nawigacji Tak
Wytyczanie najkrótszej trasy Tak
Wytyczanie najszybszej trasy Tak
Ustawienie mapy Północą do góry lub obracanie do kierunku jazdy Tak
Obliczanie długości trasy i czasu przejazdu Tak
Twoje Ulubione Punkty (z dowolnym opisem) Tak (dowolna lb.)
Dostosowanie wyglądu mapy do własnych upodobań Tak
Wybór zestwu kolorystycznego programu i mapy Tak
Obsługa guzików sprzętowych Tak

Dodane (wersja 5.3):

1. Wyszukiwanie po kodach pocztowych.
2. Możliwosc wyświetlania na panelu pilota informacji o dwóch następnych manewrach jednocześnie.

Zmiany (wersja 5.3):

1. Znacznie przyspieszony start AutoMapy po uruchomieniu urządzeń typu Smartphone znajdujących się w stanie uśpienia.
2. Usunięty problem samo-wybudzania występujacy na niektórych modelach urządzeń typu Smarphone.
3. Dla unikniecia niechcianych powiększeń w trakcie przesuwania mapy suwak Zoom reaguje teraz jedynie na przesunięcia palca lub rysika trafiające w uchwyt suwaka.
4. Dostosowania do pracy na nowych modelach urządzeń m.in. Asus, Becker, Daewoo, DreimGO, HTC, Lark, Trak.
5. Udoskonalona logika wznaczania tras i wyswietlania map.
6. Usprawnienia algorytmu wyliczającego kilometraż dróg (pikietaż).
7. Usprawnienia w algorytmie odpowiedzialnym za wyświetlanie ostatnio przebytej drogi.
8. Zmieniona metoda zapamiętywania zaliczonych punktów trasy przy usypianiu lub wyłączaniu urządzenia nawigacyjnego.
9. Udoskonalona logika zaliczania punktów trasy VIA "przez okolice": zaliczenie punktu może następować przy mijaniu w większej odległości zależnej od wielkości miejscowości i od położenia punktu.

Wymagania:

Platforma:
Urządzenie zgodne z jedną z poniższych specyfikacji:
PocketPC 2003, PocketPC 2003 SE, Windows CE 4.2, Windows Mobile 5/6, Windows CE .NET 5.0, Windows XP, Windows Vista
Opcjonalnie :
Dowolny odbiornki GPS pracujący w standardzie NMEA0183, komunikujący sie z urządzeniem z wykorzystaniem portu COM.


Wszystko co potrzebne jest w środku paczki.



Linki widoczne sa tylko dla zarejestrowanych uzytkowników!!!
KUNIEC--------------------




Temat: Co tam, panie, w nawigacji?
Brothers RP-4 to długo zapowiadana rewolucja na rynku. Wygląda jednak na niezbyt udaną. Mapa zawiera plany tylko trzech miast - Warszawy, Torunia i Włoszczowej. Bardzo słaba jest kategoryzacja dróg - według mapy wszystkie są trasami szybkiego ruchu, co w terenie wywołuje spory zawód. Co więcej, algorytm wyznaczania tras unika skrętów w lewo. Może się więc nadawać do nawigacji po autostradach, ale tych jest na mapie tylko niecałe 7 kilometrów. Komunikaty głosowe są ograniczone w treści (np. “jesteś tu, gdzie wtedy”), agresywne (np. “spieprzaj”) lub przegadane (np. “to oczywista oczywistość, że osiągniemy cel”). Urządzenie co chwila ostrzega o różnych niebezpieczeństwach, ale nigdy nie wiadomo, o co może mu chodzić - niestety, ostrzeżeń tych nie można wyłączyć. Podobnie jak odbiornika FM, na stałe ustawionego na odbiór jednej tylko stacji.

Według zapewnień producenta, PilOt TU-5K został zbudowany na platformie umożliwiającej współpracę z urządzeniami innych firm. Prezentacja poprzedniej wersji, dwa lata temu, nie potwierdziła tego jednak, chociaż ostatnio docierały do nas informacje, że pewne elementy tego modelu dały się zamontować w przedstawianym powyżej RP-4 (i na odwrót). Zapowiada się interesująco, aczkolwiek w codziennym użyciu mogą się ujawnić zaskakujące wady. Firma zapowiada szybką aktualizację mapy, ale uzyskanie konkretnych informacji na ten temat jest niemożliwe. Można jedynie stwierdzić, że pokrycie w obszarach zurbanizowanych jest bardzo dobre, zaś poza nimi można posiłkować się dodatkowymi mapami Country Plug-In.

Country Plug-In to zestaw map obszarów wiejskich, który można użyć z urządzeniami innych producentów. Kilka lat temu firma ta próbowała wprowadzić samodzielną propozycję, ale nie zakończyło się to wielkim sukcesem. Pokrycie map sięga kilkunastu procent (dodają się one do pokrycia map, z którymi Plug-In współpracuje), a wśród POI znajdziemy np. remizy strażackie.

Lead Acid, w przeciwieństwie do produktów Brothers, nie ma problemów ze skrętem w lewo. Co więcej - nawet je preferuje. Urządzenie wyróżnia się bardzo silnym uchwytem mocującym - czasem nawet mimo długotrwałych prób trudno jest oderwać przyssawkę. Interesującą opcją jest podwójne zasilanie - w razie braku możliwości naładowania akumulatora, Acid potrafi funkcjonować na etanolu. Jedynym niepożądanym skutkiem mogą być wtedy niezrozumiałe komendy głosowe. Mapy wgrane do tego modelu zawierają dość dokładne odwzorowanie krajów byłego Związku Radzieckiego, co jest rzadkością na naszym rynku.

Frankenstein Familator wyróżnia się ciekawym zestawem POI. Można tam znaleźć np. lokale gastronomiczne, gdzie można zamawiać po pięć piw naraz, oraz synagogi. Zawiera mapy Europy Zachodniej, ale przy każdym uruchomieniu ostrzega, że korzystanie z nich jest bardzo niebezpieczne i zachęca do usunięcia ich. Mapa Polski charakteryzuje się pokryciem poniżej 5% - jest to o tyle dziwne, że poprzednie wersje były pod tym względem lepsze. Poza funkcjami nawigacyjnymi ciekawostką jest odtwarzacz bajek o pochodzeniu człowieka (zarówno w kontekście biologicznym, jak i antropologicznym).

Le Pere Defender to propozycja dla rolników. Mapa Polski jest bardzo uproszczona (również poniżej 5% pokrycia), ale umożliwia łatwe dodanie nawet najmniejszych ścieżek w najbliższej okolicy. Funkcja pomiaru powierzchni pola automatycznie wprowadza zadane “zaokrąglenie” wyniku w górę, w celu uzyskania jak najwyższej dopłaty z UE. Ciekawą funkcją jest wybór punktów na drogach głównych, gdzie założenie blokady wywoła najbardziej dotkliwe skutki (brak możliwości wyznaczenia objazdu). Podczas wyboru miejsca blokady jest brana pod uwagę także odległość od najbliższego GS-u. Obsługa urządzenia jest prosta jak budowa cepa.




Strona 1 z 3 • Znaleziono 78 wypowiedzi • 1, 2, 3  

Powered by WordPress. Design by Free WordPress Themes.