mapa Warszawy Dojazd autobusem

Czytasz posty znalezione dla słów: mapa Warszawy Dojazd autobusem





Temat: A gdyby tak lan party?
co do gier to na pewno: COD2, COD4, Crysis wars i SupCom: FA

Adres to:
Grójec ul. Jana Pawła II 8

dojazd jest prosty bo jak wpadniesz na krajową 7 to jedziesz prosto do miasta Z warszawy też bardzo łatwo autobusem dojechać bo są autobusy Warszawa-Grójec którymi się jedzie w jedną stronę 50min

mapka (zaznaczone jest dokładne miejsce zamieszkania )
http://mapy.google.pl/map...036,0.2211&z=12





Temat: Zlot buldożkow francuskich Warszawa 2007.04

15 kwietnia 2007 roku na warszawskich Fortach Bema (wjazd od ulicy Powązkowskiej) o godzinie 12 już po raz ósmy odbędzie się Ogólnopolski Zlot Buldogów Francuskich.
Podczas imprezy w tajniki szkolenia buldoga wprowadzi nas p.Agnieszka Boczula, odbędą się również konkursy z nagrodami, a na koniec wspólne pamiątkowe zdjęcie.
Będzie równiez kącik porad weterynaryjnych, które udzielać będą znani i doświadczeni weterynarze.
Serdecznie zapraszamy wszystkich właścicieli buldogów z psami, a także miłośników rasy.
Dojazd autobusami linii:
- 122, 170, 307, 406, 186, 197, 345 - Gen. Maczka

Mapa dojazdu:





Temat: Pokazy Anime
Na stroinie Feminy rzeczywiście nic nie ma napisane =.=''' ale jest adres i info jak dojechać:


Miejscowość:
Warszawa
Adres:
Aleja Solidarności 115
Telefon do biura kina:
(22) 627 01 34
Rezerwacja telefoniczna:
(22) 654 45 45
Lokalizacja:

Kino zlokalizowane jest w centrum Warszawy, na przecięciu dwóch ważnych arterii komunikacyjnych: Alei Jana Pawła II i Alei Solidarności.

Femina jako jedyne kino w Warszawie posiada własny przystanek autobusowy i tramwajowy o nazwie "Kino Femina".
Dojazd:

Femina jest wyjątkowo dobrze skomunikowana ze wszystkimi rejonami Warszawy. Bezpośrednio pod Feminę można dojechać autobusami i tramwajami:

* Autobusy: 100, 119, 125, 170, 171,190, 406, 410, 522, E-2
* Tramwaje: 13, 17, 23, 26, 32, 33, 43, 46

Na pobliskim Placu Bankowym znajduje się stacja metra RATUSZ oraz liczne przystanki autobusowe i tramwajowe. Łączą one Dzielnicę Centrum z pozostałymi dzielnicami Warszawy i miejscowościami podmiejskimi. Plac Bankowy od Kina Femina dzieli 400 m.


I mapa komunikacji: http://www.ztm.waw.pl/mapa/centrum.htm

Google rulez ;333



Temat: BnO w Warszawie
Za Kalendarzem imprez BnO ( http://zawodybno.republika.pl/kalendarz.html )

XIX WIELKANOCNY RAJD NA ORIENTACJĘ
Regulamin anino'2003
Organizator
Klub Turystyki Kwalifikowanej "ARKA" w Aninie
Komisja Imprez na Orientację Oddziału PTTK Warszawa Praga Płd.

Termin i miejsce
2003.04.21 /Lany Poniedziałek/. Warszawa Anin -Parking przy ul. Bronisława Czecha - 400m. na wschód od rezerwatu przyrody

Forma
TS, TJ Turystyczne marsze na orientację, indywidualne. Zaliczane do Konkursu o Tytuł Mistrza Warszawy i Mazowsza.
TP Turystyczne marsze na orientację, zespołowe dla początkujących
S Trasa sportowa o długości : 7km. 5km, 3km,

Mapa
" Zielona" w skali 1:15000 kolorowa, lub inne.

Wyposażenie
Kompas, ołówek, okrycia i naczynia od i do H20 oraz odrobina humoru i kondycji

Zgłoszenia
Przyjmowane będą na Starcie. pr. 51-52-549
Informacje dodatkowe - Andrzej Kędziorek d. 872-03-47

Wpisowe
5 zł od osoby

Odpowiedzialność
Udział w imprezie na własny koszt i ryzyko

Dojazd
Autobusem 704 do skrzyżowania ul. Czecha i Axentowicza
lub 115. 125, 525 do skrzyżowania ul.Czecha i Kajki i dalej pieszo na wschód 1300m.

Start
Odprawa techniczna na Parkingu o godz. 11oo,
11.30 - trasa TP - start masowy
11.40 - trasa TJ -start masowy
11.50 trasa TS -start masowy
12.00 - trasa S - czas O

Świadczenia
Mapa, nagrody dla zwycięzców, potwierdzenie na INO i OTP oraz tradycyjne podzielenie się jajkiem i babką świąteczną



Temat: COPACABANA FIGHTCLUB WARSZAWA - BJJ, MMA, MUAY THAI, ZAPASY
Mam kilka pytan. Przepraszam jesli pytania byly juz zadane, ale przegrzebac sie przez te wszystkie posty to koszmar

1) Czy trener ma "papiery" na instruktora BJJ?

2) Jaka jest cena 6-8 treningow BJJ w tygodniu? 6 treningow domyslam sie 200 zl (taka jest cena 4 treningow BJJ + 2 treningow MT)

3) Czy placac skladke posiadam jakies ubezpieczenie lub czy takowe moge wykupic?

I teraz takie pytanie rowniez do uzytkownikow Nie znam dobrze Warszawy. Mam przed soba mape i orientuje sie gdzie jest ulica Konstruktorska 6. Mam tez autobusy i tramwaje. Jednak znajac moje obeznanie w terenie, nie chcialbym sie spoznic na gratisowy trening

Jak najlepiej dojechac do Copacabany z dworca PKP (do wyboru, Srodmiescie, Ochota, Powisle??) i ile czasu zajmuje dojazd komunikacja miejska z dworca pkp. Na treningi niestety trzeba miec pieniadze, wiec pracowac trzeba. Pytam o czas dojazdu bo nie wiem na ktory trening sie wyrobie (18:30 czy dopiero na 20:00). A ze jestem z Pruszkowa to troszke mi dojazd zajmuje :/



Temat: Targówek - opinie


Na ulicy Wyspowej.


Aaa, Wyspowa. Nie znam 8-) Rzut oka na mape - a, to z drugiej strony
Radzyminskiej... To chyba juz nie Zacisze, tylko Lewinow?

A w ogole to jest fajne miejsce, bo w kazda strone b. blisko do duzych
centrow handlowych... 8-)


Jakimi tam można dojechać autobusami?


Ze skrzyzowania Radzyminska/Lodygowa masz na glownym ciagu do miasta
czesto jezdzace 512 i 190. Ponadto do "Centrum Pragi" masz autobusy
120, 718 i 805, z mozliwoscia przesiadki w rejonie Targowej na mnostwo
rzeczy, w tym tramwaje. Jest tez autobus nocny.

Ponadto niejako w poprzek do tego jezdza autobusy 145 i 445 - taka
obwodowa linia prawobrzeznej Warszawy - nie przez srodek Pragi, tylko
przez Zabki. Przystanki przy tym samym skrzyzowaniu, co pozostale, a
dodatkowo jeszcze 145 na Lodygowej bardzo blisko Wyspowej, wiec moze
sie przydac np. do podrozy z przesiadka.


Ile może trwać dojazd z tej ulicy do al. Jerozolimskie (okolice
Reduty)?


Rozkladowo to 512 do pl. Zawiszy 29-35 minut plus dalej (127, 130) 8-9
minut plus czekanie na przesiadke... Jak sa korki, to dluzej.

[Dla milosnikow kolei: Czesc korkow mozna ominac np. metoda
kombinowana: 512 do Dw. Centralnego i dalej kolejka WKD do Reduty, ale
to zalezy od tego, gdzie tam w tej Reducie naprawde potrzebujesz...
Nie mowiac o koniecznosci kupowania osobnego biletu...]

  MJ





Temat: ile czasu mniej wiecej trwa dojazd PKP Warszawa Ochota - Lewandow ul glebocka


Chcialem sie zapytać ile czasu mniej wiecej trwa dojazd PKP Warszawa Ochota -
Lewandow ul Głębocka ? Z tego co widze po rozkładach to jeździ tam tylko autobus
120 bo ten 132 to chyba tam teraz nie jeździ. Parzyłem, że chyba najlepiej
musiałbym się dostać do Parku Wilsona i potem to już metrem. Tylko nie bardzo
wiem jak dostać do tego Parku bo 120 zaś skręca gdzie indziej i czym potem tam
dojechać i ile czasu by to trwało ?


http://wyszukiwarka.ztm.waw.pl/informacja.ztm?szukod=4001&szukdo=1180...
http://www.ztm.waw.pl/mapa/mapa_2.htm





Temat: Puchar Maratonu Warszawskiego
Dla mniej zorientowanych uczestników:
Dojazd na dwa sposoby:
1. Dojeżdżacie do Ronda Waszyngtona i wychodzicie z autobusu lub tramwaju i idziecie w kierunku pomnika przy obrzeżach parku. Potem cały czas prosto główną alejką (ok. 900m i jesteście przy zapisach). potem pytacie pierwszego wypatrzonego biegacza który pokazuje wam jak dojść do biura zapisów (taka mała ścieżka w prawo przy północnej części pętli). Zapytacie to na bank wam powiedzą.
2. Opcja dla biegaczy z samochodami:
Jeśli chcecie zaparkować swoje stalowe rumaki blisko biura zawodów musicie dojechać Waszyngtona i kierować w kierunku Ronda Wiatraczna. Od Ronda Waszyngtona będzie to skręt w lewo przy drugim przystanku tramwajowym (Park Skaryszewski). Jednakże obowiązuje tam jeśli dobrze pamiętam zakaz skrętu z Waszyngtona tak więc powinniście skręcić w ulicę Międzynarodową i wykręcić przy salonie JLR. Gdy już wiedziecie w tą uliczkę jedziecie około 300-350m i skręcacie w lewo, dojeżdżacie jakieś 300m i macie skrawek miejsca do parkowania. Zerknijcie na mapy Warszawy jakby coś a myślę, że dzięki temu opisowi traficie.
P.S. od poniedziałku zamykają Most Poniatowskiego dla ruchu samochodowego w obu kierunkach na około 2 miesiące (do 26 sierpnia czy coś). informacja dla jeżdżących w czasie wakacji przez ten most.



Temat: jak dojechac na Koło?


Gdzie się dokładnie mieści oraz jak dojechać na targ antyków/staroci na Kole?
Z góry dziękuję za wszystkie informacje.


bazarek na Kole miesci sie na rogu ul. Ciołka i Obozowej
dojazd komunikacją prosty:
tramwaje 1, 12, 13, 20, 23, 24
antybusy: 159,167
wszystkie podjeżdżają tak, że nie sposób zauważyć bazarku (nie pamietam
dokladnie nazw przystanków)

można też podjechać autobusami na ul. Górczewską (109, 171, 155, 154,
507, 501, 522, 410, 523), ale stamtąd jest  jeszcze spacerek 10 minut
ul. Ciołka lub Księcia Janusza (zwykła mapa Warszawy pomoże)
zazwyczaj wystarczy zapytac pasażerów gdzie jest bazarek i jak trafic -
wtedy powiedzą gdzie należy wysiąść

to tyle jesli chodzi o komunikację miejską, wlasnym samochodem to
najlepiej sie własnie orientowac na ulicę Obozową
tylko z zaparkowaniem w okolicy moze byc wtedy krucho

zasadniczo starocie zaczynają się juz w sobotę późnym popołudniem (sklep
całodobowy ma niezly utarg), stragany zwijają się w niedzielę okolo
13ej.

M.





Temat: Wasze Zdjęcia II
w tamtym roku bylismy we 3 osoby we Lwowie-dojazd z Warszawy do Lwowa okolo 50zeta, mielismy wynajete mieszkanie- 100hrywien za 3 osoby za dobe, ale byl maly mankament-woda byla od 6-9 i 18-21 mieszkalismy przy Rynku lwowskim, jesli ktos sie wybiera i bedzie wracal tez autobusem-odradzam przejscie sie na piechote na dworzec autobusowy-nam sie w pewnym momencie mapa skonczyla:/ straszny wypizdowek. Wyjazd wyniosl nas smiesznie tanio, ani razu sniadania,obiadu czy kolacji nie robilismy sami-szlo sie do knajpy bo tanio jak barszcz. A co do wodki-probowalismy roznej, bo jest tania ale ta z najnizszej polki byla najlepsza- nie mielismy po niej kaca
w tym roku ruszamy na Krym- sa tanie bilety lotnicze ze lwowa do simferopola.



Temat: ile czasu na dotarcie na Okęcie


1)Ile czasu zajmuje przejście od stacji PKP Warszawa-Okęcie do terminalu 1


Powiedzmy, że 15 minut.


(pytam, bo na mapie nie ma tam bezpośredniej drogi tzn.przez Nowy Służewiec lub
Zbarż, więc nie wiem czy da się tamtędy przejść, czy trzeba jakoś objechać.


Masz starą mapę. Jest normalna ulica i nawet jeżdzi autobus.
http://www.ztm.waw.pl/baza/20080915/148/414604.HTM
Trzy przystanki, ale większośc z tego to jest okrążanie pętli przy
dworcu lotniczym. Czas jazdy 4 minuty.

Jeśli się zdecydujesz na autobus, to chyba lepiej wysiąść na
przystanku kolejowym Warszawa Żwirki i Wigury (uwaga: nie wszystkie
pociagi tam sie zatrzymuja) - jakieś 3 razy dalej, ale więcej
autobusów:
http://www.ztm.waw.pl/baza/20080915/175/403401.HTM
http://www.ztm.waw.pl/baza/20080915/188/403401.HTM
Czas jazdy 11 minut.


| 2)Ile czasu w godzinach 10-12 zajmuje dojazd na okęcie autobusem (i/lub metrem)
z dworca PKP Warszawa-Centrum.


Pół godziny plus korki.

  MJ





Temat: KONIE FRYZYJSKIE-kącik informacyjny
Iskierka You've got PW

Dla osób, które również nie znają miasta, a będą zmuszone dostać się na zebranie środkami komunikacji warszawskiej, moja propozycja dojazdu wygląda następująco:
Wysiadamy na dworcu centralnym, kierujemy się do metra, jedziemy w stronę Kabat, wysiadamy na stacji "Służew", zaraz przy wyjściu z metra jest przystanek autobusowy 141 (w stronę ul. Nowoursynowskiej) wysiadamy na przystanku Sobieskiego- Św. Bonifacego (bodajże 8 przystanków) i stamtąd można "uderzyć z bucika " lub podjechać kolejnym autobusem linii 172 (przystanek na ul. Św. Bonifacego w stronę Sadyby)

Załączam mapkę pokazującą dojazd od Metra Służew- strzałką zaznaczyłam cel podróży
http://img153.imageshack.us/img153/8876 ... niepg7.jpg

Mam nadzieję, że moje wskazówki choć troszkę pomogą.

Więcej inf. na stronie warszawskiej komunikacji miejskiej czyli ZTM: http://www.ztm.waw.pl/rozklady.php
nio i oczywiście mapa.szukacz.pl

Pozdrawiam i mam nadzieję, że wszyscy bez problemu dotrą na miejsce.



Temat: Pytanko


a moze by tak po mape siegnac. rozumiem kiedy pyta ktos z poza
warszawy, ale warszawiak... . wstyd.


Nie jestem rodowitym warszawiakiem, ale z mapy potrafie skozystac (


| I co tam sie znajduje?
no... sam jestem ciekawy.


Poza szpitalem, jest Wydawnictwo LUPUS a tam, byla redakcja gamblera (cholerni Szwedzi!) i jest redakcja Entera i Pc kuriera..
Skad wiem ? Bo mialem kumpla w redakcji gamblera, teraz tego samego kumpla mam w innej firmie :(
Najlepszy dojazd na Ta ulice jest autobusem 130 z centrum.. trzeba wysiasc na ulicy... zapomnialem...
Chyba dluga.. zaraz sprawdze na mapie,ktora nosze przy sobie :-
Dobra, wysiadasz na ulicy Dlugien lub po skrecie w prawo na 1szym przystanku ulica jana Sobieskiego...
Potem idziesz max 3 min... ee nie chce tlumaczyc od czego ma sie jezyk :P





Temat: Wasze pytania
co do mapy jak dotrzeć najszybciej do Torwaru to pracuję nad tym ale uwierzcie nie tak łatwo mi jest ją narysowac, żeby wszyscy ogarnęli co i jak. normalnie mieszkankom warszawy powiedziałabym gdzie i w jaki autobus wsiaść żeby dotrzeć ale większosć z was jedzie jednak samochodem. nie dygajcie, zrobię taki plan dojazdu. mamy w końcu 5 miechów

tinu piszesz, że od 18 wpuszczają, ok. 19.30 support, później kolejną godzine ma trwać coś tam nie pamiętam. w każdym razie to wychodzi, że ok. 21 ma zacząć sie koncert. ej ludzie PRZECIEŻ MÓJ PĘCHERZ WYSIĄDZIE! chyba wezme pampersa ;/




Temat: Do Polly.odp!
Kasiu:
Z Taxowkami to zdzierstwo to rpawda, ja mam zaufana za 1,20 z akm, ale tylko wiesz w przypadkach wczesnego pksu(tak jak do Wloclawka jechalam to zaplacilam zeby przejechac przez cale miasto TYLKO 25 zeta, wiec nie duzo jak na taxi)...
Dobrze ze sie orientujesz....jakbym miala jakies problemy to dzwon hehe..zreszta Wawa jest zaopatrzona w plastikowe stojace mapy zawsze masz na niej napisany punkt gdzie jestes....kropka z napisaem "TU JESTES" hehe smeiszne to;)) Jakby cos dokladniej Kasiu albo cos jeszcze to wal;))
Polly:
Pl. Bankowy? Nic prostrzego..samo serce Warszawy, dojedziesz wieloma autobusami,tak jak Kasia mowi, okolice Pl. Teatralnego, glownie ogrod Saski, dojezdzasz Marszalkowska... najdluzsza ulica Wawy...jest to rog Marszalkowskiej a Swietokrzyskiej(na ktorym jest McDonald heheh) i mamy pl Bankowy....takze dobry dojazd wszedzie,podobnie jak metro centrum czy rondo de Golla(nie chce mi sie pisac fran:P)
Kasiu dla Ciebie wskazowka....radze dojsc wlasnie do pl. Bankowego i stamtad jechac czymkolwiek w strone pl. Zamkowy(taka nazwa przystanka).....dojezdziesz na bank i bez taxi:))) a droga jest prawie caly czas przed siebie:)a pl. Bankowy widac z daleka, bo jest niemaly




Temat: Wasze pytania

co do mapy jak dotrzeć najszybciej do Torwaru to pracuję nad tym ale uwierzcie nie tak łatwo mi jest ją narysowac, żeby wszyscy ogarnęli co i jak. normalnie mieszkankom warszawy powiedziałabym gdzie i w jaki autobus wsiaść żeby dotrzeć ale większosć z was jedzie jednak samochodem. nie dygajcie, zrobię taki plan dojazdu. mamy w końcu 5 miechów

tinu piszesz, że od 18 wpuszczają, ok. 19.30 support, później kolejną godzine ma trwać coś tam nie pamiętam. w każdym razie to wychodzi, że ok. 21 ma zacząć sie koncert. ej ludzie PRZECIEŻ MÓJ PĘCHERZ WYSIĄDZIE! chyba wezme pampersa ;/


napewno nie będzie czegoś takiego ,że support a potem godzina czegoś tam bo sprzęt musza podłączyć;/
wszystko będzie podłączone PRZED występem ,a sam koncert zaczyna się około 19:30 i potrwa maksymalnie do dwóch godzin. wszystko przebiegać MUSI płynnie i bez żadnych usterek czy 'poczekalni'.




Temat: Gdzie kupic dzialke w Warszawie?
Fakt. W godzinach szczytu pojawia sie korek w Raszynie (ale tylko na odcinku
, na ktorym jezdnia 3-pasmowa zweza sie do 2-pasmowej). Jednak na dobra
sprawe z ktorej strony Warszawy nie spojrzec na dojazdach rano i wieczorem
pojawiaja sie korki. Sam kupilem dzialke w okolicach Tarczyna (3 km od trasy
krakowskiej). Urzekla mnie po prostu okolica (duzo lasow, cisza i spokoj -
przynajmniej na razie ...) no i cena gruntu oczywiscie. Tak wiec do Warszawy
(do Palacu Kultury) mam stamtad niecale 40 km. Do Janek jade 10-15 minut,
potem wspomniany korek w Raszynie. W sumie w najwiekszym szczycie dojazd pod
Palac zajmuje mi jakies 45-60 minut. Biorac pod uwage, ze mieszkajac w tej
chwili w centrum jazda do pracy w centrum zajmuje mi jakies 30 minut (sic! -
mniej wiecej tyle samo na piechote ...) wole mieszkac na wsi ...

Jesli chodzi o dojazd autobusowy (PKS) to na tablicy na przystanku w
Tarczynie naliczylem chyba jakies 50-60 kursow dziennie (jesli nie wiecej,
nie pamietam, bylo tego jednak sporo). Kolei nie ma ... (choc jeszcze
niedawno kursowala waskotorowka grojecka).

Co do Pulawskiej to jest z nia o tyle lepiej, ze nie ma tam (na razie ...)
zbyt duzej liczby ciezarowek hamujacych wyraznie ruch w godzinach szczytu.
Ale z drugiej strony liczba samocodow osobowych jest znaczna (Piaseczno i
okolice, Ursynow ...). Ogolnie rzecz biorac wydaje mi sie, ze gdzie by nie
spojrzec na mape okolic Warszawy trzeba sie liczyc z korkami (a pociagi i
PKS tez od czasu do czasu zawodza, i to w jak najmniej spodziewanych
momentach).

Pozdrawiam,

Darek



| Polecam uwadze poludniowe i poludniowo-zachodnie obrzeza Warszawy. Jest
to
| sporo lasow, trasa krakowska, katowicka, linie kolejowe (do Skierniewic,
| Radomia, WKD). Ceny z pierwszego kwartalu tego roku oscylowaly na poziom
ie
| 30-40 US$ (np. Zalesie Gorne, Piaseczno), 10-20 US$ (np. okolice Losia).

| Zycze powodzenia,

| Darek

Ale tam sa chyba korki (w okolicach Raszyna), a jak wyglada jazda
Pulawska?
Chodzi tez o to zeby byl dojazd autobusowy (nie mozna zawsze liczyc na
samochod).
kk






Temat: Dojazd na nasze osiedle
Dorzucam na forum mapke dojazdu jaka skonstuowalem dla moich gosci + jednoczesnie (ponizej) opis dojazdu do naszego osiedla.

Mozecie sobie swobodnie z tego korzystac i moze komus sie przyda. Jak ktos ma jakies uwagi to niech da znac, to ewentualnie wprowadzimy korekty

PS. Mapa jest stosunkowo mala (powiekszamy oczywiscie klikajac na niej), ale wiekszej nie udalo sie wrzucic bo forum na to nie pozwala.

Cytat:
Dojazd samochodem
-----------------
Od Krakowa:
Jadąc od Krakowa w stronę centrum Warszawy (jedziemy ul. Krakowską prowadzącą do Warszawy od Janek) trzeba skręcić tuż za znakiem rozpoczynającym Warszawę w lewo w charakterystycznym punkcie (bo po lewej stronie mamy wtedy MediaMarkt oraz Real). Skręcamy w ul. Szyszkową, która jedziemy do samego końca trzymając się głównej drogi.

Po drodze mamy wiele zakrętów i raz nawet wyjeżdzamy na chwilę z Warszawy przejeżdżając przez wieś Opacz (nie widać tego nawet za bardzo).

Dojeżdzamy wreszcie do al. Jerozolimskich (czyli pierwszych świateł do skrętu koło Media Markt) które przecinamy wjeżdżając w ul. Ryżową. Dojeżdżamy do kolejnych świateł i skręcamy w lewo w ul. Dzieci Warszawy. I teraz jedziemy tą ulicą do czasu napotkania na naszej drodze wysepki na ulicy i tuż przed wysepką skręcamy w lewo w ul. Skoroszewską. Jedziemy dalej i na kolejnym skrzyżowaniu skręcamy w lewo w ul. Chełmońskiego i dojeżdzamy nią do bramy wjazdowej ze szlabanami po prawej stronie.

Od Centrum:
Jedziemy od Centrum w stronę pl. Zawiszy, tamtędy przejeżdzamy kolejno koło Dworca Zachodniego (PKS), Centrum Handlowego Blue City, przez wiadukt aż do skrzyżowania z ul. Kleszczową i Łopuszańską gdzie skręcamy w prawo w Kleszczową. Kleszczową zasuwamy do końca a wtedy na światłach skręcamy w lewo w ul. Ryżową, którą jedziemy do kolejnych świateł i skrzyżowania z ul. Dzieci Warszawy gdzie to skręcamy w prawo. I teraz jedziemy tą ulicą do czasu napotkania na naszej drodze wysepki na ulicy i tuż przed wysepką skręcamy w lewo w ul. Skoroszewską. Jedziemy dalej i na kolejnym skrzyżowaniu skręcamy w lewo w ul. Chełmońskiego i dojeżdzamy nią do bramy wjazdowej ze szlabanami po prawej stronie.

Dojazd autobusem
----------------
Z Dworca Centralnego trzeba wsiąść do autobusu 405 (nie jeździ w weekendy) lub 517 na przystanku "DWORZEC CENTRALNY 02" tuż koło Dworca Centralnego (stojąc na nim przed sobą dokładnie mamy Mariott). Autobus jedzie jakieś 30-40 min i należy wysiąść na przystanku o nazwie "SKOROSZEWSKA 02".

Znajdziesz się praktycznie na skrzyżowaniu ulic Dzieci Warszawy i Skoroszewskiej a stąd już spacerkiem 2-3 min do nas.




Temat: Wizja lokalna Kępy Wieloryb 23.02 g. 10
2008-02-23
Ginie wiślany Wieloryb pod pięciometrową warstwą odpadów. Ponad 30 hektarów łęgów zostało już zasypanych gruzami i zanieczyszczoną ziemią. Spychacz zniszczył setki drzew i wypłoszył z gniazda orła bielika.

Każdego, kto nie może w to uwierzyć Fundacja Ja Wisła zaprasza w najbliższą sobotę na wizję lokalną Kępy Wieloryb. Spotykamy się o godzinie 10 na przystanku ZTM Most Siekierkowski 01, przy ul. Wał Miedzeszyński. Dojazd autobusem 146, 147. Proszę zabrać aparaty fotograficzne i kamery. Konieczne buty terenowe. Wyprawa potrwa do godziny 16. Powrót autobusem.

Wieloryb w Wiśle? To nie żart. Kępa Wieloryb znajduje się w Warszawie na terenie dzielnicy Wawer na prawym brzegu rzeki powyżej Mostu Siekierkowskiego. Wystarczy spojrzeć na mapę i już wiadomo skąd nazwa. Kępa ma kształt Płetwala Błękitnego, którego grzbiet stanowią linie dawnych bocznych nurtów wiślanych - łach, a brzuch omywa Wisła. To bez wątpienia najcenniejszy fragment Wisły w Warszawie. Teren jest chroniony w ramach programu Natura 2000 i jako Strefa Ścisłej Ochrony Ekologicznej Warszawskiego Obszaru Chronionego Krajobrazu. Obowiązuje tam min. zakaz pogarszania siedlisk chronionych gatunków i zakaz zmiany ukształtowania powierzchni ziemi. W doskonałym stanie zachowały się na kępie łęgi wierzbowe. Niedawno budowę gniazda rozpoczęła pierwsza w Warszawie para bielików. Niestety budowa gniazda nie udała się. Bieliki wypłoszył spychacz zwalający gruzy pod gniazdo...

Na zlecenie lokalnego przedsiębiorcy golfowego i właściciela terenu Jerzego M. około 30 ha (słownie: trzydziestu hektarów) terenu nad Wisłą w Wawrze, przy ulicy Droga Golfowa zostało zasypanych gruzem i zanieczyszczoną ziemią. Dostawcą odpadów (ok. 1 mln m3 - słownie: miliona metrów sześciennych!) jest głównie firma B. Kierownikiem budowy jest Jerzy J. Na terenie zwałki pracują cztery spychacze. Samochody ciężarowe dowożą odpady od świtu do zmroku. Przedsiębiorca nie ma Decyzji Dyrektora RZGW, ani żadnego prawomocnego pozwolenia na składowanie odpadów w tym terenie. Działania w/w sprawców są całkowicie bezprawne i stanowi przestępstwo przeciw środowisku ścigane z oskarżenia publicznego. Straty w środowisku są nie do oszacowania. Tylko przywrócenie terenu do stanu poprzedniego to koszt ok. 500 mln złotych (pięćset milionów złotych).

W dniu wczorajszym Fundacja Ja Wisła złożyła na Policji zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa i wniosek o ściganie sprawców.
Fundacja Ja Wisła zwraca się do wszystkich, którzy mogą pomóc o podjęcie natychmiastowych działań.

Przemysław Pasek
Fundacja "JaWisła"



Temat: Zabki vs Piaseczno


Z wstepnych rozwazan wychodzi nam ze atrakcyjniejsze beda Zabki ze wzgledu
na
dojazd do Centrum. Pociag do Warszawy Wilenskiej tylko 7 min.
Z drugiej strony slyszelismy ze Zabki to troche niedoinwestowana
miejscowosc
np brakuje szkol podstawowych a ta ktora istnieje uczy na 3 zmiany. W
Zabkach
podobno sa problemy z drogami, bo czesto jezdzi sie po wertepach. No i w
Zabkach stoi komin ktory podobno pyli na okolice   ... itp itd.


Kominem sie nie przejmuj. Przeciez jego zadaniem jest wyniesc syfki wysoko,
a zanim ostygna i opadna to przy dobrym wietrze beda nad Piasecznem ;-)
Slyszalem cos o nowej drodze laczacej laczacej Marki z Rembertowem (moze wie
ktos wiecej na ten temat?) z pewnoscia Zabki  na tym zyskaja.
No i te lasy... ech.... Wystarczy wziac mape okolic Wa-wy  i popatrzec gdzie
dominuje zielony kolor :-).
Dojazd do i z  pracy samochodem (Centrum al. Jerozolimskie) ~ 20-30 min w
godzinach szczytu.


W Piasecznie jest podobno lepiej. Gmina dba o rozwoj miasta i
udostepnienie
dobrej infrastuktury dla mieszkancow. Ze szkołami też podobno jest lepiej
bo
nie są zapchane. Ale gorzej jest z wypoczynkiem ( bo brakuje lasow w
bezposredniej okolicy) i calkowicie zle jest z dojazdem do Centrum


Warszawy.


Wiem ze sa autobusy i jest kolej ale jazda do Centrum zajmuje w nalepszym
wariancie do 45 minut.)


Jechałem kilka razy do i z Piaseczna w godzinach szczytu. Obym nigdy nie
musial tego powtarzac.


Co o tym myslicie ? Jakie sa Wasze za i przeciw w zwiazku z mieszkaniem z
Zabkach lub Piasecznie ?
Jakie sa Wasze negatywne doswidczenia zwiazane z mieszkaniem w tych
miejscowosciach.


pzdr BartM





Temat: Katowice-Zawiercie-Pyrzowice Airport (Re: Wiesci ze Slaska: tramwaj do Pyrzowic i strajku ciag dalszy)


| Natomiast PKP planuje przebudowac istniejace torowisko towarowe z
Zawiercia
| przez Pyrzowice do Miasteczka Śląskiego na potrzeby szybkiej kolejki
| regionalnej do Lotniska w Pyrzowicach.

Akurat. Od Pyrzowic do Miasteczka tory juz zdjeto.


nie sprawdzalem dodwiadczalnie, w Pyrzowicach jeszcze cos jest


Kiedys byla to normalna linia osobowa.
A wiec chca zrobic "szybki" pociag z Katowic do Zawiercia, zmiana
kierunku,
Zawiercie-Siewierz-Pyrzowice.
Realnie to co najmniej 70 minut jazdy dla spalinowego zespolu trakcyjnego.
W
tej chwili trase Katowice-Zawiercie pociagi IC pokonuja w 40 minut.
A moze przesiadka w Zawierciu z IC na szynobus? I zachachmecenie
miejscowek
na trasie do Warszawy do Zawiercia? Paranoiczne pomysly.
Nawet po poprawieniu zrabanego do imentu (v max=20 km/h) torowiska z
Zawiercia do Pyrzowic.


wlasnie cos takiego z przesiadka mialo byc


Autobus pokonuje cala trase z Katowic do lotniska w okolo 30-40 minut.
Jakby nie zdjeli wczesniej torow od Miasteczka do Pyrzowic to moznaby sie
obejsc be zmiany kierunku, i jechac trasa Katowice-Bytom-Tarnowskie Gory.
Ale ta linia tez zrabana do granic mozliwosci i jeszcze dluzsza...

Podsumowujac, pomysl ma sens byc moze dla pasazerow z Zawiercia do
Siewierza
, a poza tym to marnie widze.


autobus jedzie ok.45 (szczegol)

pomysl jest istotnie dziwny, szczegolnie ze gdyby tylko zwiekszyc ilosc
kursow linii autobusowej 885 (teraz sa 4 dziennie) to by chyba na razie
wystarczylo (az tylu ludzi w lotniska w Pyrzowicach nie korzysta)


| Innym pomyslem poprawy dojazdu do lotniska jest budowa szybkiego tramwaju
z
| Bytomia.

To jest juz w naszych warunkach nawet nie science fiction, tylko total
fiction.
Ludzie ktorzy to wymyslali chyba nie spojrzeli na mape topograficzna -
teren
jest tak pofaldowany jak garby wielblada... Utopili by sie w inwestycje...
A
w zasadzie zaplaciliby kupe kasy za plany takiej linii i nic by nie
zrobiono
dalej.


zreszta juz planuja linie do Pyrzowic a linia Katowice-Bytom lezy
nietknieta


Kolejowy ruch aglomeracyjny zamarl i przepustowosc srednicy
Katowice-Zabrze-Gliwice wykorzystana jest zaledwie w 25%, KRR juz i tak
niepotrzebny, lokalne biuro przewozow paszerskich nic nie robi...
Strach sie bac.


pociag do Gliwic z Katowice jedzie bodajze godzine (autobus podobnie)

pozdrawiam
------------------
Memphis

http://friko5.onet.pl/ka/kzkgop





Temat: Katowice-Zawiercie-Pyrzowice Airport (Re: Wiesci ze Slaska: tramwaj do Pyrzowic i strajku ciag dalszy)


Natomiast PKP planuje przebudowac istniejace torowisko towarowe z Zawiercia
przez Pyrzowice do Miasteczka Śląskiego na potrzeby szybkiej kolejki
regionalnej do Lotniska w Pyrzowicach.


Akurat. Od Pyrzowic do Miasteczka tory juz zdjeto.
Kiedys byla to normalna linia osobowa.
A wiec chca zrobic "szybki" pociag z Katowic do Zawiercia, zmiana kierunku,
Zawiercie-Siewierz-Pyrzowice.
Realnie to co najmniej 70 minut jazdy dla spalinowego zespolu trakcyjnego. W
tej chwili trase Katowice-Zawiercie pociagi IC pokonuja w 40 minut.
A moze przesiadka w Zawierciu z IC na szynobus? I zachachmecenie miejscowek
na trasie do Warszawy do Zawiercia? Paranoiczne pomysly.
Nawet po poprawieniu zrabanego do imentu (v max=20 km/h) torowiska z
Zawiercia do Pyrzowic.

Autobus pokonuje cala trase z Katowic do lotniska w okolo 30-40 minut.
Jakby nie zdjeli wczesniej torow od Miasteczka do Pyrzowic to moznaby sie
obejsc be zmiany kierunku, i jechac trasa Katowice-Bytom-Tarnowskie Gory.
Ale ta linia tez zrabana do granic mozliwosci i jeszcze dluzsza...

Podsumowujac, pomysl ma sens byc moze dla pasazerow z Zawiercia do Siewierza
, a poza tym to marnie widze.


Innym pomyslem poprawy dojazdu do lotniska jest budowa szybkiego tramwaju z
Bytomia.


To jest juz w naszych warunkach nawet nie science fiction, tylko total
fiction.
Ludzie ktorzy to wymyslali chyba nie spojrzeli na mape topograficzna - teren
jest tak pofaldowany jak garby wielblada... Utopili by sie w inwestycje... A
w zasadzie zaplaciliby kupe kasy za plany takiej linii i nic by nie zrobiono
dalej.
A na Slasku jest tyle bardziej potrzebnych inwestycji. Odlogiem legla i
straszy najwieksza kleska SlDOKP - KRR. Cale kilometry kwadratowe
wyburzonych i przejetych od gmin i prywatnych wlascicieli terenow, zbudowane
wiadukty, fragamentarycznie nowe odcinki... ale juz sie to powoli rozbiera i
nic nie zostaje.
Kolejowy ruch aglomeracyjny zamarl i przepustowosc srednicy
Katowice-Zabrze-Gliwice wykorzystana jest zaledwie w 25%, KRR juz i tak
niepotrzebny, lokalne biuro przewozow paszerskich nic nie robi...
Strach sie bac.

Jakub

Gornoslaskie Koleje Waskotorowe
http://gkw.topnet.pl





Temat: Likwidacje


| Zawieszenie ruchu pasażerskiego na odcinku Tarnobrzeg-Rzeszów i plany
| zawieszenia komunikacji pasażerskiej na odcinku Tarnobrzeg-Dębica.
| Czy Polska jest tak biednym krajem, że nie stać jej na elekrtyfikację?

Nie tędy droga. Elektryfikacja niesie ze sobą ogromne (naprawdę duże) koszty
i w przypadku linii lokalnych o niewielkim ruchu osobowym i towarowym nie ma
sensu. Ba, nawet w przypadku sporego ruchu może się nie opłacać, do tego
robi się (tzn. powinno) osobną analizę dla każdego odcinka. Kiedyś w Polsce
był szał elektryfikacji, robiło się wszystko bez względu na koszty (pisałem
kiedyś o tym).

Na liniach lokalnych rozwiązaniem są rzecz jasna autobusy szynowe, o których
też już było.

Moje wtrącenie jest ogólne, a nie tyczy się akurat konkretnie tych linii, bo
dobrze sytuacji nie znam w tych rejonach.


Tak , twojw wrazenie jest ogolne. Spojrz na mape. Dębica-Tarnobrzeg bez druta,
od Tarnobrzega z drutem. Przecież to uniemożliwia uruchomienie jakiegos
sensownego polaczenia, bo co 70 km trzeba zmieniac loka. Zgadzam sie, ze drut to
duzzeeeee pieniadze.  Ale co w takiej sytuacji zrobic?? Trzeba dokonczyc
elektryfikacje, zeby takie linie odpowiednio wykorzystac. Popatrz teraz pociag
Zagorz-Warszawa jedzie przez Jaslo, Rzeszow, a z Rzeszowa zamiast prosto na
Tarnobrzeg, to robi kolo przez Lancut, Lezajsk, bo tam jest trakcja. Zreszta o
ile pamietam to ten pociag jezdil kiedys przez Tarnobrzeg. Ponadto cargo mogloby
jezdic tedy ze Slowacji nad Baltyk. Zobacz na mapie jak wyglada dojazd ze
Slowacji do polskich portow. Tedy jest najkrocej. Jeszcze rope importujemy,
wegiel z ktorego robimy prad mamy. Dlaego w przypadku jakiegokolwiek kryzysu
paliwowego spalinowki stana. Wez np. kryzys energetyczny z lat 70. Wiec nalezy
elektryfikowac dalej, zwlaszcza kilka ocinkow, takich jak:
1. Tarnobrzeg-Debica
2. Jaslo-Rzeszow-Tarnobrzeg
3. Kosztrzyn-Pila
4. Korsze-Elk


--

S pozdravem,

http://www.kolej.pl/~halski


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl





Temat: [ZTM] Parking Park & Ride Metro Marymont już otwarty!

Parking Park & Ride Metro Marymont już otwarty!

Szanowni Państwo

11 kwietnia 2007r. o godz. 04:30 uruchomiony został parking "Parkuj i Jedź" (P+R) zlokalizowany przy stacji Metra "Marymont". Jest to pierwszy tego typu obiekt w Warszawie i w Polsce. Symboliczne otwarcie parkingu, z udziałem Zastępcy Prezydenta m. st. Warszawy Jacka Wojciechowicza i dyrektora ZTM Leszka Ruty, odbyło się 11 kwietnia o godzinie 10:00.

W okresie promocyjnym, który potrwa dwa miesiące, z parkingu P+R Metro Marymont mogą korzystać wszyscy kierowcy przez całą dobę przez 7 dni w tygodniu, bez konieczności ponoszenia jakichkolwiek opłat.

Parking "Parkuj i Jedź" Metro Marymont to pierwszy tego typu obiekt w Warszawie i jeden z pierwszych w Polsce. Na trzech poziomach (ok. 9,7 tys. m. kw.) zmieści się tu ok. 400 samochodów i 20 rowerów. Docelowo, z parkingu będą mogli korzystać kierowcy, posiadający ważny bilet dobowy, trzydniowy, tygodniowy, 30- lub 90-dniowy. Wjazd będzie swobodny, uzależniony jedynie od wolnych miejsc na parkingu, natomiast podczas wyjazdu, kierowca będzie zobowiązany użyć ważnego biletu w celu otwarcia szlabanu wyjazdowego. Parking będzie czynny codziennie w godzinach 04:30 - 02:30.

Lokalizacja Parkingu Park & Ride
Mapa dojazdu i wyjazdu
Mapa otoczenia Parkingu

Idea systemu "Parkuj i Jedź" jest bardzo prosta: kierowcy dojeżdżający do centrum miasta z podwarszawskich miejscowości albo z obrzeżnych dzielnic, pozostawiają swoje auta i przesiadają się do komunikacji miejskiej. Oszczędzają w ten sposób czas, paliwo i pieniądze.

Oprócz parkingu Metro Marymont, w Warszawie powstaną jeszcze dwa parkingi: przy ul. Połczyńskiej i przy stacji metra Wilanowska. Budowa obu jest już w końcowej fazie. Rozpoczęto również przygotowania do budowy kolejnych parkingów "Park & Ride", które mają powstać m.in.: na Kabatach, przy pętli Okęcie oraz przy pętli Os. Górczewska.

Korzyści dla użytkowników parkingu P+R:
Oszczędność czasu - Metro i tramwaj to najszybsze środki transportu w mieście
Oszczędność paliwa - Największe zużycie paliwa występuje podczas stania w korku
Żadnych dodatkowych opłat za parkowanie - wystarczy jedynie bilet ZTM
Bezpieczne i wygodne miejsca postojowe dla rowerów

Korzyści dla wszystkich:
Czystsze środowisko - pozostawiony na parkingu samochód nie powoduje dodatkowej emisji spalin do atmosfery
Mniejsze korki w Warszawie - jeden autobus o długości 12m zabiera tylu pasażerów, co samochody osobowe zajmujące ok. 300m drogi!




Temat: Lublin - jak zwykle powalajaca frekwencja


A jednocześnie przepisy jasno mówią, iż autobus, jest nim także BUS powyżej
iluś tam osób, teraz nie pamiętam musi posiadać tacho...


Ale to mowia polskie przepisy, a unijne mowia ze mozna miec tacho, ale
nie trzeba. W Wielkiej Brytanii zaden bus ani autobus nie ma tacho.
Jakim cudem jeszcze oni wszyscy sie nie pozabijali?


Yhym, powiedz to inspektorom ITD.


Sad im powiedzial


No to konkretnie jak chcesz. Wyjazd z Podzamcza po południu, 55 minut później
BUS był w Zakręcie - jakieś 135 - 140 km. Ja tym kursem jechałem jakby co i mi
nie wciskaj, skąd ci się wzięło 180 km/h, bo siedziałem tak, iż widziałem
licznik...


Ktora firma?


Winszuję, a pomyślałeś czym ja się dostanę z drugiego dworca PKS na Podzamcze,
bo normalny autobus z Tomaszowa Lub. tam zajeżdża,a bynajmniej jak z niego
korzystałem zajeżdżał.


busem


Czytaj ze zrozumieniem...


Chcesz zeby twoje podatki szly na doplacanie do busow???


Ta da się, w sumie wszędzie się da - a swoją drogą to coś cienko korzystasz z
mapy, bo o ile dobrze pamiętam to do Radecznicy się nie wjeżdża, a raczej
jedzie przez Turobin i Sułów jakby co...


No wlasnie miedzy Turobinem i Sulowem sa potworne dziury, a przez
Radecznice moze nie ma idealu, ale zawieszenia nie zgubisz


Tylko, ze jest jedno ale -
korzystając z twojej propozycji to czas jazdy z Wawki do Józefowa wyjdzie 5 -
6 godzin.


Wez sobie nie rob zartow. Jadac ta trasa spokojnie smigasz z Jozefowa
do Naleczowa w 2 godziny


No to już opłaca mi się jechać pociągiem, pod warunkiem, że
podciągną znów do Bełżca, lub zrobią coś na linii Zawada - Bełżec jako łącznik
do pociągu z Warszawy...


Bardziej oplaca sie busem


I jeszcze jedno - co do znajomości trasy - przejedź
sie dróżką Zwierzyniec - Józefów Roztoczański... Bo tam na pewno nie jechałeś,
skoro polecasz mi drogę na Radecznicę... O ile latem da się jakoś, podkreślam
jakoś przejechać (stan szkoda słów) to zimą - hm, chyba chcesz się mnie pozbyć...


Kup sobie opony zimowe


Mieszkam przy linii kolejowe Warszawa - Białystok - popatrz sobie w rozkładzie
ile tylko kibli jeździ, potem dodaj pospieszne i jeden TLK i towarowe to
zobaczysz co znaczy duże natężenie ruchu... I jakoś nikt tak nie psioczy jak
ty nad kilkoma pociągami na dobę w Zamościu...


Bo widocznie ludzie doceniaja to ze dzieki pociagom maja szybszy
dojazd do Warszawy w szczycie niz samochodem no i widza ze w tych
pociagach jest jakas frekwencja. Natomiast w Zamosciu nie ma szans
zeby wyraznie szybciej dojechac szynobusem do Lublina, Hrubieszowa czy
Belzca niz busem.


Zajebisty sposób myślenia - na tym polega misja kolei - po to dostają kasę by
wozić nawet jednego pasażera..


Wez sobie nie rob zartow. Kolej ma wozic pasazerow tam gdzie sa
odpowiednie potoki a nie tam gdzie jedzie 1 pasazer. To jest wlasnie
misja.


. A swoją drogą jak mi dasz na taksówkę z Jasła
do Rzeszowa to z chęcią skorzystam...


Czemu ja mam ci dawac?


Może i absurd, ale takim samym absurdem jest uruchamianie busa dla jednego
pasażera.


A to juz sprawa busiarza  - on dotacji nie bierze

< Swoją drogą nikt tego pociągu specjalnie dla mnie nie uruchamiał a


skorzystałem tylko z jadącego, więc powinieneś się cieszyć, iż zmniejszyłem
straty PKP...


Trzeba bylo dla zasady zbojkotowac dziada
mogles pojechac PKSem z Jasla do Rzeszowa

aron





Temat: Kolejna nielegalna zwałka nad Wisłą, na obszarze Natura 2000
Na blogu Jurka Gumowskiego świetne zdjęcia dokumentujące fakt, iż są to tereny zalewowe:
http://fotoguma.blox.pl/2...U-WISLA-CD.html

Kto się wybiera w sobotę?
Zacytuje Przemka:


Wieloryb w opałach

Ginie wiślany Wieloryb pod pięciometrową warstwą odpadów. Ponad 30 hektarów łęgów zostało już zasypanych gruzami i zanieczyszczoną ziemią. Spychacz zniszczył setki drzew i wypłoszył z gniazda orła bielika. Każdego, kto nie może w to uwierzyć Fundacja Ja Wisła zaprasza w najbliższą sobotę na wizję lokalną Kępy Wieloryb. Spotykamy się o godzinie 10 na przystanku ZTM Most Siekierkowski 01, przy ul. Wał Miedzeszyński. Dojazd autobusem 146, 147. Proszę zabrać aparaty fotograficzne i kamery. Konieczne buty terenowe. Wyprawa potrwa do godziny 16. Powrót autobusem.

Wieloryb w Wiśle? To nie żart. Kępa Wieloryb znajduje się w Warszawie na terenie dzielnicy Wawer na prawym brzegu rzeki powyżej Mostu Siekierkowskiego. Wystarczy spojrzeć na mapę i już wiadomo skąd nazwa. Kępa ma kształt Płetwala Błękitnego, którego grzbiet stanowią linie dawnych bocznych nurtów wiślanych - łach, a brzuch omywa Wisła. To bez wątpienia najcenniejszy fragment Wisły w Warszawie. Teren jest chroniony w ramach programu Natura 2000 i jako Strefa Ścisłej Ochrony Ekologicznej Warszawskiego Obszaru Chronionego Krajobrazu. Obowiązuje tam min. zakaz pogarszania siedlisk chronionych gatunków i zakaz zmiany ukształtowania powierzchni ziemi. W doskonałym stanie zachowały się na kępie łęgi wierzbowe. Niedawno budowę gniazda rozpoczęła pierwsza w Warszawie para bielików. Niestety budowa gniazda nie udała się. Bieliki wypłoszył spychacz zwalający gruzy pod gniazdo...

Na zlecenie lokalnego przedsiębiorcy golfowego i właściciela terenu Jerzego M. około 30 ha (słownie: trzydziestu hektarów) terenu nad Wisłą w Wawrze, przy ulicy Droga Golfowa zostało zasypanych gruzem i zanieczyszczoną ziemią. Dostawcą odpadów (ok. 1 mln m3 - słownie: miliona metrów sześciennych!) jest głównie firma B. Kierownikiem budowy jest Jerzy J. Na terenie zwałki pracują cztery spychacze. Samochody ciężarowe dowożą odpady od świtu do zmroku. Przedsiębiorca nie ma Decyzji Dyrektora RZGW, ani żadnego prawomocnego pozwolenia na składowanie odpadów w tym terenie. Działania w/w sprawców są całkowicie bezprawne i stanowi przestępstwo przeciw środowisku ścigane z oskarżenia publicznego. Straty w środowisku są nie do oszacowania. Tylko przywrócenie terenu do stanu poprzedniego to koszt ok. 500 mln złotych (pięćset milionów złotych).
W dnu wczorajszym Fundacja Ja Wisła złożyła na Policji zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa i wniosek o ściganie sprawców.
Fundacja Ja Wisła zwraca się do wszystkich, którzy mogą pomóc o podjęcie natychmiastowych działań.

Przemek Pasek
Fundacja Ja Wisła
502 276 612




Temat: [prasa] Grójecka wąskotorówka w dobrych rękach


| I ogólnie na stacji Piaseczno zrobić węzeł komunikacyjny - pętlę
autobusową
| (709 przedłużyć), ogólną informację i od razu ktoś wykupiłby trochę
terenu
| PKP żeby zrobić jakąś kawiarenkę w której ludzie czekaliby np. na odjazd
| autobusu czy też odjazd wąskotorówki.

NO TAK, GDYBYŚMY ŻYLI W NORMALNYM KRAJU, TO PEWNIE BY TAK          


BYŁO...

Do tego nie trzeba żyć w normalnym kraju. Po prostu trzeba było się za to
zabraż wcześniej, kiedy ludzie jeszcze samochodów ylu nie mieli. Bo teraz to
trudno im będzie zmienić nawyki.
Chociaż moze będzie tak, jak na Ursynowie po uruchomieniu metra gdzie część
mieszkańców zrezygnowała z samochodów na korzyść metra.

[ciach o wiadukcie]

Patrząc na mapę dostrzegłem, ze to tory są jakieś dziwne. Od stacji
Piaseczno nie da się dojechać do stacji Piaseczno miasto. A więc jadąc od
Grójca przed wiaduktem winno być rozwidlenie - na dworzec Piaseczno Miasto
oraz na st. Piaseczno normalnotowe.
Czy tak jest ?

Jeśli tak, to miałbym opcję wybudowania oru wąskotorowego do ul. Orężnej a
następnie przecięcie normalnotorowej na ul. Jana Pawła II, dojazd do pl.
Piłsudskiego, potem ul. Kościuszki i Nadarzyńską na stację Piaseczno Miasto
Wąskotorowe.
Wówczas pociąg do Grójca ruszałby ze stacji Piaseczno czołem w stronę
Warszawy i jechałby przez osiedla, których to mieszkańcy prawdopodobnie
korzystać będą z usług kolejki w celu dojazdu np. na stację Piaseczno czy
też w łikendy w sezonie letnim nad Zalew co wymusiłoby wybodowanie peronu
przy przejeździe ulic Redutowej/ Lipowej/ Pod Bateriami/ Granicznej. Poza
tym zbudować stacje przy Al. 3 maja coby na pocztę blisko było a także na
działki (moi znajomi tam mają działkę). Kolejna stacja byłaby potrzebna  na
przejeździe przez ulicę Główną, ponieważ też do poczty jest blisko. Oraz
przydałby się peron na przejeździ ul. Gołkowskiej gdzie mogłoby wystąpić
skomunikowanie z autobusem linii 727.
To tyle jeśli chodzi o zasieg mojej mapy. A może na grupie są jacyś
mieszkańcy Piaseczna którzy by się włączyli w rozmowę doradzjąc, co
należałoby zrobić, tzn. gdzie i jakie stacje.
Oczywiście nie sądzę, aby było to wykonane, raczej przewiduję rozkradzenie
tej linii, ale dlaczegoby sobie nie pogdybać skoro są wakacje i niektórzy
mają wiecej czasu wolnego ?


| A tak BTW, byłby ktoś chętny na wycieczkę rowerową wzdłuż tychże torów ?
| Dojazd najpierw pociągiem do Piaseczna, tam kładkę  na stronę przeciwną
do
| budynku dworca i jesteśmy na miejscu.
WSTĘPNIE BYŁBYM CHĘTNY, PRZYNAJMNIEJ NA CZĘŚĆ TRASY. ZAZWYCZAJ MAM
JEDNAK MAŁO CZASU WIĘC NIE MOGĘ SIĘ ZOBOWIĄZAĆ. DAJ ZNAĆ JAK PLANY SIĘ
BARDZIEJ SKONKRETYZUJĄ


No, planów na razie żadnych nie mapoza tym, że fajnie byłoby zrobić coś
takiego. Ale jak będzie duży odzew to myślę, że w I-szej połowie lipca warto
byłoby zrobić tam "inspekcję".

Pozdrawiam, Tomek





Temat: [Warszawa] Remont Krakowskiego Przedmieścia

Na pewno jesień, a być może cała zima w korkach wokół remontowanego Krakowskiego Przedmieścia. Dziś o godz. 22 drogowcy zamkną je między Świętokrzyską a Królewską, by zamieniło się w deptak

Wszyscy zmotoryzowani po raz ostatni mogą dziś pojechać Traktem Królewskim koło Uniwersytetu. Po zakończeniu prac wrócą tam tylko autobusy, taksówki i samochody uprzywilejowane. - Szkoda! Choć tu pełno dziur, to lubiłem jeździć tędy na Starówkę - mówił Adam Lewandowski, którego zagadnęliśmy przy skrzyżowaniu z Królewską, gdy stał w swojej toyocie przed czerwonym światłem.

Właśnie tu w poprzek ulicy staną dziś barierki. Z drugiej strony zablokowany będzie wjazd przy Świętokrzyskiej. - W sobotę od razu zabieramy się do pracy. Na początek będzie zdarty asfalt do ul. Traugutta. Wkrótce zacznie się wymiana podziemnych instalacji - zapowiada Agnieszka Kuźma-Filipek, rzeczniczka Mostostalu Warszawy, który jest głównym wykonawcą prac na Krakowskim Przedmieściu.

Po zerwaniu asfaltu zobaczymy starą kamienną kostkę brukową. Co się z nią stanie? - Zobowiązaliśmy wykonawcę, żeby przywiózł ją do naszych magazynów. Wykorzystamy ją w innych miejscach - mówi Urszula Nelken, rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich.

Od soboty trzeba się liczyć z uciążliwymi objazdami. Najdotkliwiej odczują to pasażerowie autobusów, bo znacznie wydłuży się przejazd Traktem Królewskim. Niewykluczone, że na wąskich ulicach objazdowych - Jasnej czy Mazowieckiej - autobusy będą utykać w korkach. W niektórych miejscach udało się wprawdzie przesunąć krawężniki, ale wczoraj nadal częściowo blokowały je parkujące w poprzek samochody. Drogowcy liczą, że kierowcy dziś przestawią swoje auta, tak żeby zmieściły się tam po dwa pasy ruchu - jeden dla autobusów, drugi dla samochodów.

O dojazd do swoich domów martwią się zaś mieszkańcy kamienic na Krakowskim Przedmieściu. Wykonawca remontu uspokaja: - Do każdej posesji będzie można dojechać samochodem przez plac budowy albo z innej strony. Na naszej stronie internetowej www.mostostal.waw.pl umieścimy wkrótce dokładną mapę dojazdów - obiecuje Agnieszka Kuźma-Filipek.

ZDM zapowiada, że do 15 listopada zostanie przebudowany końcowy odcinek Nowego Światu od Świętokrzyskiej do pomnika Kopernika. To będzie jedyny fragment, gdzie na jezdni pojawi się asfalt. Dalej ulica - podobnie jak chodniki - będzie wyłożona granitem.

Zgodnie z umową przebudowa odcinka do ul. Królewskiej powinna się zakończyć po czterech miesiącach, czyli do 23 stycznia. Czy termin zostanie dotrzymany, zależy od pogody. - W umowie jest klauzula, że w przypadku złych warunków atmosferycznych prace mogą się nieco wydłużyć - zastrzega Norbert Urbaniak z firmy Crowley, która jest liderem konsorcjum odpowiedzialnego za przygotowanie projektu.

W przypadku mroźnej i śnieżnej zimy istnieje zatem groźba, że cała przebudowa aż do pl. Zamkowego nie zakończy się w planowanym terminie, czyli w listopadzie 2007 r.





Temat: Krakowskie Przedmieście



Omijajcie Krakowskie Przedmieście podczas remontu
Krzysztof Śmietana2006-09-21, ostatnia aktualizacja 2006-09-21 23:29

Na pewno jesień, a być może cała zima w korkach wokół remontowanego Krakowskiego Przedmieścia. Dziś o godz. 22 drogowcy zamkną je między Świętokrzyską a Królewską, by zamieniło się w deptak


Objazdy Krakowskiego Przedmieścia

Wszyscy zmotoryzowani po raz ostatni mogą dziś pojechać Traktem Królewskim koło Uniwersytetu. Po zakończeniu prac wrócą tam tylko autobusy, taksówki i samochody uprzywilejowane. - Szkoda! Choć tu pełno dziur, to lubiłem jeździć tędy na Starówkę - mówił Adam Lewandowski, którego zagadnęliśmy przy skrzyżowaniu z Królewską, gdy stał w swojej toyocie przed czerwonym światłem.

Właśnie tu w poprzek ulicy staną dziś barierki. Z drugiej strony zablokowany będzie wjazd przy Świętokrzyskiej. - W sobotę od razu zabieramy się do pracy. Na początek będzie zdarty asfalt do ul. Traugutta. Wkrótce zacznie się wymiana podziemnych instalacji - zapowiada Agnieszka Kuźma-Filipek, rzeczniczka Mostostalu Warszawy, który jest głównym wykonawcą prac na Krakowskim Przedmieściu.

Po zerwaniu asfaltu zobaczymy starą kamienną kostkę brukową. Co się z nią stanie? - Zobowiązaliśmy wykonawcę, żeby przywiózł ją do naszych magazynów. Wykorzystamy ją w innych miejscach - mówi Urszula Nelken, rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich.

Od soboty trzeba się liczyć z uciążliwymi objazdami. Najdotkliwiej odczują to pasażerowie autobusów, bo znacznie wydłuży się przejazd Traktem Królewskim. Niewykluczone, że na wąskich ulicach objazdowych - Jasnej czy Mazowieckiej - autobusy będą utykać w korkach. W niektórych miejscach udało się wprawdzie przesunąć krawężniki, ale wczoraj nadal częściowo blokowały je parkujące w poprzek samochody. Drogowcy liczą, że kierowcy dziś przestawią swoje auta, tak żeby zmieściły się tam po dwa pasy ruchu - jeden dla autobusów, drugi dla samochodów.

O dojazd do swoich domów martwią się zaś mieszkańcy kamienic na Krakowskim Przedmieściu. Wykonawca remontu uspokaja: - Do każdej posesji będzie można dojechać samochodem przez plac budowy albo z innej strony. Na naszej stronie internetowej www.mostostal.waw.pl umieścimy wkrótce dokładną mapę dojazdów - obiecuje Agnieszka Kuźma-Filipek.

ZDM zapowiada, że do 15 listopada zostanie przebudowany końcowy odcinek Nowego Światu od Świętokrzyskiej do pomnika Kopernika. To będzie jedyny fragment, gdzie na jezdni pojawi się asfalt. Dalej ulica - podobnie jak chodniki - będzie wyłożona granitem.

Zgodnie z umową przebudowa odcinka do ul. Królewskiej powinna się zakończyć po czterech miesiącach, czyli do 23 stycznia. Czy termin zostanie dotrzymany, zależy od pogody. - W umowie jest klauzula, że w przypadku złych warunków atmosferycznych prace mogą się nieco wydłużyć - zastrzega Norbert Urbaniak z firmy Crowley, która jest liderem konsorcjum odpowiedzialnego za przygotowanie projektu.

W przypadku mroźnej i śnieżnej zimy istnieje zatem groźba, że cała przebudowa aż do pl. Zamkowego nie zakończy się w planowanym terminie, czyli w listopadzie 2007 r.




Temat: Sejm Leśnej Mądrości
Czuwaj! Hau Kola!

– Sejm Leśnej Mądrości – Puszczańskie Warsztaty 2008’

Chcemy uczyć się życia pod błękitnym niebem, bowiem tylko tam sprawnie ukształtujemy nasze ciała i uszlachetnimy nasze dusze – abyśmy mogli kroczyć naprzód z widzącymi oczyma i z „myślącą ręką” – abyśmy poznawali radosne drogi lasu oraz życia – abyśmy we wszystkim stawali się mądrymi panami samych siebie – patrząc życiu twarzą w twarz, nie ustępując, przygotowani czynnie do uczestniczenia we wszystkich zadaniach w społeczeństwie, ciesząc się z każdego doświadczenia życiowego, które nas oczekuje – abyśmy byli ludźmi mocnych serc w dostojnych świątyniach ciała.
Ernest Thompson Seton – Czarny Wilk

Spotkanie miłośników i sympatyków idei puszczaństwa – leśnej mądrości pod błękitnym niebem w terminie od 1 do 4 miesiąca kwitnienia traw (V) bieżącego roku.

Przesyłamy do Was wampum z apelem od Ducha Lasów. Siostry i Bracia, Druhny i Druhowie oraz leśni wędrownicy wzywamy Was do opuszczenia zimnych i martwych miast i udania się do lasów w celu wspólnego poznawania obozownictwa, leśnej mądrości i umiejętności. Kto ciekaw, niechaj przybywa na leśny sejm w okolice Mińska Mazowieckiego.

„Leśna mądrość jest mądrością, która daje człowiekowi harmonię zewnętrzną i wewnętrzną, współbrzmienie rozumu i uczuć. Jest to mądrość fizycznie i duchowo zrównoważonego człowieka, który zbliżył się do najwyższych spraw życia”
Miłosz Seifert – Woowotanna

Warsztaty odbędą się we wsi Marysin k. Kaluszyna

Pociąg z Warszawy Śródmieście lub Siedlec.
Jazda pociągiem osobowym, po ok 1,5h dojeżdżamy do stacji Grodziszcze Mazowieckie .
Podobnie z dojazdem z Siedlec:
Wsiadamy w pociąg do Warszawy i po ok 40 min. Wysiadamy na tej samej stacji .
Autobus. Wsiadamy w Autobus do Warszawy lub do Siedlec w zależności w której z tych dwóch miejscowości się akurat znajdujemy Wysiadamy w miejscowości Kałuszyn. Dalej wg. mapy - http://img87.imageshack.us/my.php?image=mapa3dm9.jpg

Organizatorami warsztatów są instruktorzy harcerscy oraz sympatycy i miłośnicy leśnej mądrości zrzeszeni na portalu woodcraft.pl

Celem spotkania jest zapoznanie się z ideą woodcraftu – leśnej mądrości. Wymiana myśli, idei i doświadczeń na polu Puszczaństwa. Poza tym nauka podstawowych technik puszczańskiego obozownictwa.

Zajęcia będą odbywać się w formie, przede wszystkim warsztatów; poznawania i nauki określonych technik życia na łonie przyrody, (np. rozniecanie ognia tarciem drew, wyrabianie naczyń z drewna) Oraz gier i zabaw (np. bieg tropicielski, zawody w łucznictwie, gotowanie wody na czas na ognisku) etc. Ze względu na krótki czas trwania biwaku pewne techniki dostępne będą jedynie w formie demonstracji.

Warsztaty odbywają się bez względu na warunki atmosferyczne

Podczas warsztatów obowiązują: kodeks i zasady związane z regułą czterokrotnego ognia oraz przyrzeczenia i prawa harcerskiego.

.::W Programie m. in::.
* Demonstracja etapów wykonania noża.
* Demonstracja uzyskiwania brzozowego soku.
* Budowa prehistorycznego łuku i strzał.
* Produkcja stalowego krzesiwa.
* Rozniecanie ognia - łukiem ogniowym, ręcznym świdrem, krzesiwem.
* Nauka wyplatania powrozów-sznurków z łyka i sitowia.
* Naczynia i inne przedmioty z drewna i kory brzozowej. Wyplatanie koszyków.
* Sauna. Budowa i zasady kąpieli parowej.
* Demonstracja rozbijania indiańskiego namiotu tipi.
* Czuringa, aborygeński instrument – budowa i działanie, nauka gry.
* Lasso, nauka podstaw posługiwania się lassem.
* Tkanie krajek na bardko.
* Wypiekanie chleba w piecu ziemnym.
* Prehistoryczna wiertarka – wiercenie muszli i kamienia.
* Produkcja dziegciu i smoły drzewnej.
* Próby czasowe – gotowanie wody, rozniecanie ognia, rozpalanie ogniska etc.
* Gry i zabawy.
Ponadto:
* Sobotnia Masza Święta.
* Uroczyste obrzędowe ognisko.

.::Wieczorne odczyty i dyskusje::.
* Puszczańska obrzędowość.
* Przyszłość ruchu leśnej mądrości w Polsce.
* Historia organizacji puszczańskich na świecie.
* Puszczaństwo. Dla kogo?
* System szczepowy.
* Przyszłość portalu woodcraft.pl

Jeśli tęsknicie za tym wszystkim, przybywajcie!

SPOTKANIE JEST NIEODPŁATNE

!Niezbędny ekwipunek!: Obrzędowy, leśny lub harcerski strój, ostry nóż, podręczna piłka, mała siekiera, saperka, rękawice robocze oraz pozostały sprzęt obozowo biwakowy.

Podczas obozu wszelkie wiadomości, informacje o poszczególnych zajęciach, wydarzeniach i zbiórkach będzie ogłaszać Herold.

Zapisy do 20 kwietnia na forum portalu woodcraft.pl . Maksymalna liczba uczestników wynosi 50 osób.

Zakwaterowanie w namiotach „dziesiątkach”

Mile widziane własnoręcznie wykonane instrumenty muzyczne, tzw. „przeszkadzajki”, maczugi wojenne, totemy, proporce i inne leśne rzemiosło.

Uczestnictwo w zajęciach i przestrzeganie planu dnia nie jest obowiązkowe (oprócz ciszy nocnej) Program i plan dnia jest ruchomy.

Wszelkie pytania, uwagi lub prośby proszę kierować na forum portalu http://www.woodcraft.pl lub pod nr. tel. 886158173 lub 693973401

Plan dnia:
Pobudka – 6.00
Przywitanie dnia i modlitwa – 6.05
Gimnastyka – 6.15
Toaleta poranna – 6.30
Śniadanie – 6.45
Blok zajęć programowych – 7.00
Obiad – 13.00
Przerwa do 14.00
Blok zajęć programowych – 14.00
Kolacja – 19.30
Sobotnia wieczorna msza – 20.00
Wieczorny ogień – 21.00
Cisza nocna: 22.30

Do zobaczenia!

Błękitne niebo!




Temat: Łuk ogniowy
(Nie potrafię założyć nowego wątku wiec postanowiłem wrzucić to ogłoszenie tutaj)

Czuwaj! Hau Kola!

– Sejm Leśnej Mądrości – Puszczańskie Warsztaty 2008’

Chcemy uczyć się życia pod błękitnym niebem, bowiem tylko tam sprawnie ukształtujemy nasze ciała i uszlachetnimy nasze dusze – abyśmy mogli kroczyć naprzód z widzącymi oczyma i z „myślącą ręką” – abyśmy poznawali radosne drogi lasu oraz życia – abyśmy we wszystkim stawali się mądrymi panami samych siebie – patrząc życiu twarzą w twarz, nie ustępując, przygotowani czynnie do uczestniczenia we wszystkich zadaniach w społeczeństwie, ciesząc się z każdego doświadczenia życiowego, które nas oczekuje – abyśmy byli ludźmi mocnych serc w dostojnych świątyniach ciała.
Ernest Thompson Seton – Czarny Wilk

Spotkanie miłośników i sympatyków idei puszczaństwa – leśnej mądrości pod błękitnym niebem w terminie od 1 do 4 miesiąca kwitnienia traw (V) bieżącego roku.

Przesyłamy do Was wampum z apelem od Ducha Lasów. Siostry i Bracia, Druhny i Druhowie oraz leśni wędrownicy wzywamy Was do opuszczenia zimnych i martwych miast i udania się do lasów w celu wspólnego poznawania obozownictwa, leśnej mądrości i umiejętności. Kto ciekaw, niechaj przybywa na leśny sejm w okolice Mińska Mazowieckiego.

„Leśna mądrość jest mądrością, która daje człowiekowi harmonię zewnętrzną i wewnętrzną, współbrzmienie rozumu i uczuć. Jest to mądrość fizycznie i duchowo zrównoważonego człowieka, który zbliżył się do najwyższych spraw życia”
Miłosz Seifert – Woowotanna

Miejsce: Pociąg z Warszawy Śródmieście lub Siedlec.
Jazda pociągiem osobowym, po ok 1,5h dojeżdżamy do stacji Grodziszcze Mazowieckie .
Podobnie z dojazdem z Siedlec:
Wsiadamy w pociąg do Warszawy i po ok 40 min. Wysiadamy na tej samej stacji .
Autobus. Wsiadamy w Autobus do Warszawy lub do Siedlec w zależności w której z tych dwóch miejscowości się akurat znajdujemy Wysiadamy w miejscowości Kałuszyn. Dalej wg. mapy - http://img87.imageshack.us/my.php?image=mapa3dm9.jpg

Organizatorami warsztatów są instruktorzy harcerscy oraz sympatycy i miłośnicy leśnej mądrości zrzeszeni na portalu woodcraft.pl

Celem spotkania jest zapoznanie się z ideą woodcraftu – leśnej mądrości. Wymiana myśli, idei i doświadczeń na polu Puszczaństwa. Poza tym nauka podstawowych technik puszczańskiego obozownictwa.

Zajęcia będą odbywać się w formie, przede wszystkim warsztatów; poznawania i nauki określonych technik życia na łonie przyrody, (np. rozniecanie ognia tarciem drew, wyrabianie naczyń z drewna) Oraz gier i zabaw (np. bieg tropicielski, zawody w łucznictwie, gotowanie wody na czas na ognisku) etc. Ze względu na krótki czas trwania biwaku pewne techniki dostępne będą jedynie w formie demonstracji.

Warsztaty odbywają się bez względu na warunki atmosferyczne

Podczas warsztatów obowiązują: kodeks i zasady związane z regułą czterokrotnego ognia oraz przyrzeczenia i prawa harcerskiego.

.::W Programie m. in::.
* Demonstracja etapów wykonania noża.
* Demonstracja uzyskiwania brzozowego soku.
* Budowa prehistorycznego łuku i strzał.
* Produkcja stalowego krzesiwa.
* Rozniecanie ognia - łukiem ogniowym, ręcznym świdrem, krzesiwem.
* Nauka wyplatania powrozów-sznurków z łyka i sitowia.
* Naczynia i inne przedmioty z drewna i kory brzozowej. Wyplatanie koszyków.
* Sauna. Budowa i zasady kąpieli parowej.
* Demonstracja rozbijania indiańskiego namiotu tipi.
* Czuringa, aborygeński instrument – budowa i działanie, nauka gry.
* Lasso, nauka podstaw posługiwania się lassem.
* Tkanie krajek na bardko.
* Wypiekanie chleba w piecu ziemnym.
* Prehistoryczna wiertarka – wiercenie muszli i kamienia.
* Produkcja dziegciu i smoły drzewnej.
* Próby czasowe – gotowanie wody, rozniecanie ognia, rozpalanie ogniska etc.
* Gry i zabawy.
Ponadto:
* Sobotnia Masza Święta.
* Uroczyste obrzędowe ognisko.

.::Wieczorne odczyty i dyskusje::.
* Puszczańska obrzędowość.
* Przyszłość ruchu leśnej mądrości w Polsce.
* Historia organizacji puszczańskich na świecie.
* Puszczaństwo. Dla kogo?
* System szczepowy.
* Przyszłość portalu woodcraft.pl

Jeśli tęsknicie za tym wszystkim, przybywajcie!

SPOTKANIE JEST NIEODPŁATNE

!Niezbędny ekwipunek!: Obrzędowy, leśny lub harcerski strój, ostry nóż, podręczna piłka, mała siekiera, saperka, rękawice robocze oraz pozostały sprzęt obozowo biwakowy.

Podczas obozu wszelkie wiadomości, informacje o poszczególnych zajęciach, wydarzeniach i zbiórkach będzie ogłaszać Herold.

Zapisy do 20 kwietnia na forum portalu woodcraft.pl . Maksymalna liczba uczestników wynosi 50 osób.

Zakwaterowanie w namiotach „dziesiątkach”

Mile widziane własnoręcznie wykonane instrumenty muzyczne, tzw. „przeszkadzajki”, maczugi wojenne, totemy, proporce i inne leśne rzemiosło.

Uczestnictwo w zajęciach i przestrzeganie planu dnia nie jest obowiązkowe (oprócz ciszy nocnej) Program i plan dnia jest ruchomy.

Wszelkie pytania, uwagi lub prośby proszę kierować na forum portalu http://www.woodcraft.pl lub pod nr. tel. 886158173 lub 693973401

Plan dnia:
Pobudka – 6.00
Przywitanie dnia i modlitwa – 6.05
Gimnastyka – 6.15
Toaleta poranna – 6.30
Śniadanie – 6.45
Blok zajęć programowych – 7.00
Obiad – 13.00
Przerwa do 14.00
Blok zajęć programowych – 14.00
Kolacja – 19.30
Sobotnia wieczorna msza – 20.00
Wieczorny ogień – 21.00
Cisza nocna: 22.30

Do zobaczenia!

Błękitne niebo!



Temat: Sejm Leśnej Mądrości - Puszczańskie Warsztaty 2008
znalezione w sieci:

Czuwaj! Hau Kola!

– Sejm Leśnej Mądrości – Puszczańskie Warsztaty 2008’

Chcemy uczyć się życia pod błękitnym niebem, bowiem tylko tam sprawnie ukształtujemy nasze ciała i uszlachetnimy nasze dusze – abyśmy mogli kroczyć naprzód z widzącymi oczyma i z „myślącą ręką” – abyśmy poznawali radosne drogi lasu oraz życia – abyśmy we wszystkim stawali się mądrymi panami samych siebie – patrząc życiu twarzą w twarz, nie ustępując, przygotowani czynnie do uczestniczenia we wszystkich zadaniach w społeczeństwie, ciesząc się z każdego doświadczenia życiowego, które nas oczekuje – abyśmy byli ludźmi mocnych serc w dostojnych świątyniach ciała.
Ernest Thompson Seton – Czarny Wilk

Spotkanie miłośników i sympatyków idei puszczaństwa – leśnej mądrości pod błękitnym niebem w terminie od 1 do 4 miesiąca kwitnienia traw (V) bieżącego roku.

Przesyłamy do Was wampum z apelem od Ducha Lasów. Siostry i Bracia, Druhny i Druhowie oraz leśni wędrownicy wzywamy Was do opuszczenia zimnych i martwych miast i udania się do lasów w celu wspólnego poznawania obozownictwa, leśnej mądrości i umiejętności. Kto ciekaw, niechaj przybywa na leśny sejm w okolice Mińska Mazowieckiego.

„Leśna mądrość jest mądrością, która daje człowiekowi harmonię zewnętrzną i wewnętrzną, współbrzmienie rozumu i uczuć. Jest to mądrość fizycznie i duchowo zrównoważonego człowieka, który zbliżył się do najwyższych spraw życia”
Miłosz Seifert – Woowotanna

Miejsce: Pociąg z Warszawy Śródmieście lub Siedlec.
Jazda pociągiem osobowym, po ok 1,5h dojeżdżamy do stacji Grodziszcze Mazowieckie .
Podobnie z dojazdem z Siedlec:
Wsiadamy w pociąg do Warszawy i po ok 40 min. Wysiadamy na tej samej stacji .
Autobus. Wsiadamy w Autobus do Warszawy lub do Siedlec w zależności w której z tych dwóch miejscowości się akurat znajdujemy Wysiadamy w miejscowości Kałuszyn. Dalej wg. mapy - img87.imageshack.us/my.php?image=mapa3dm9.jpg

Organizatorami warsztatów są instruktorzy harcerscy oraz sympatycy i miłośnicy leśnej mądrości zrzeszeni na portalu woodcraft.pl

Celem spotkania jest zapoznanie się z ideą woodcraftu – leśnej mądrości. Wymiana myśli, idei i doświadczeń na polu Puszczaństwa. Poza tym nauka podstawowych technik puszczańskiego obozownictwa.

Zajęcia będą odbywać się w formie, przede wszystkim warsztatów; poznawania i nauki określonych technik życia na łonie przyrody, (np. rozniecanie ognia tarciem drew, wyrabianie naczyń z drewna) Oraz gier i zabaw (np. bieg tropicielski, zawody w łucznictwie, gotowanie wody na czas na ognisku) etc. Ze względu na krótki czas trwania biwaku pewne techniki dostępne będą jedynie w formie demonstracji.

Warsztaty odbywają się bez względu na warunki atmosferyczne

Podczas warsztatów obowiązują: kodeks i zasady związane z regułą czterokrotnego ognia oraz przyrzeczenia i prawa harcerskiego.

.::W Programie m. in::.
* Demonstracja etapów wykonania noża.
* Demonstracja uzyskiwania brzozowego soku.
* Budowa prehistorycznego łuku i strzał.
* Produkcja stalowego krzesiwa.
* Rozniecanie ognia - łukiem ogniowym, ręcznym świdrem, krzesiwem.
* Nauka wyplatania powrozów-sznurków z łyka i sitowia.
* Naczynia i inne przedmioty z drewna i kory brzozowej. Wyplatanie koszyków.
* Sauna. Budowa i zasady kąpieli parowej.
* Demonstracja rozbijania indiańskiego namiotu tipi.
* Czuringa, aborygeński instrument – budowa i działanie, nauka gry.
* Lasso, nauka podstaw posługiwania się lassem.
* Tkanie krajek na bardko.
* Wypiekanie chleba w piecu ziemnym.
* Prehistoryczna wiertarka – wiercenie muszli i kamienia.
* Produkcja dziegciu i smoły drzewnej.
* Próby czasowe – gotowanie wody, rozniecanie ognia, rozpalanie ogniska etc.
* Gry i zabawy.
Ponadto:
* Sobotnia Masza Święta.
* Uroczyste obrzędowe ognisko.

.::Wieczorne odczyty i dyskusje::.
* Puszczańska obrzędowość.
* Przyszłość ruchu leśnej mądrości w Polsce.
* Historia organizacji puszczańskich na świecie.
* Puszczaństwo. Dla kogo?
* System szczepowy.
* Przyszłość portalu woodcraft.pl

Jeśli tęsknicie za tym wszystkim, przybywajcie!

SPOTKANIE JEST NIEODPŁATNE

!Niezbędny ekwipunek!: Obrzędowy, leśny lub harcerski strój, ostry nóż, podręczna piłka, mała siekiera, saperka, rękawice robocze oraz pozostały sprzęt obozowo biwakowy.

Podczas obozu wszelkie wiadomości, informacje o poszczególnych zajęciach, wydarzeniach i zbiórkach będzie ogłaszać Herold.

Zapisy do 20 kwietnia na forum portalu woodcraft.pl . Maksymalna liczba uczestników wynosi 50 osób.

Zakwaterowanie w namiotach „dziesiątkach”

Mile widziane własnoręcznie wykonane instrumenty muzyczne, tzw. „przeszkadzajki”, maczugi wojenne, totemy, proporce i inne leśne rzemiosło.

Uczestnictwo w zajęciach i przestrzeganie planu dnia nie jest obowiązkowe (oprócz ciszy nocnej) Program i plan dnia jest ruchomy.

Wszelkie pytania, uwagi lub prośby proszę kierować na forum portalu www.woodcraft.pl lub pod nr. tel. 886158173 lub 693973401

Plan dnia:
Pobudka – 6.00
Przywitanie dnia i modlitwa – 6.05
Gimnastyka – 6.15
Toaleta poranna – 6.30
Śniadanie – 6.45
Blok zajęć programowych – 7.00
Obiad – 13.00
Przerwa do 14.00
Blok zajęć programowych – 14.00
Kolacja – 19.30
Sobotnia wieczorna msza – 20.00
Wieczorny ogień – 21.00
Cisza nocna: 22.30

Do zobaczenia!

Błękitne niebo!

źródło: http://www.kragplaskiegow...viewtopic&id=80



Temat: Sejm Leśnej Mądrości

Czuwaj! Hau Kola!

– Sejm Leśnej Mądrości – Puszczańskie Warsztaty 2008’

Chcemy uczyć się życia pod błękitnym niebem, bowiem tylko tam sprawnie ukształtujemy nasze ciała i uszlachetnimy nasze dusze – abyśmy mogli kroczyć naprzód z widzącymi oczyma i z „myślącą ręką” – abyśmy poznawali radosne drogi lasu oraz życia – abyśmy we wszystkim stawali się mądrymi panami samych siebie – patrząc życiu twarzą w twarz, nie ustępując, przygotowani czynnie do uczestniczenia we wszystkich zadaniach w społeczeństwie, ciesząc się z każdego doświadczenia życiowego, które nas oczekuje – abyśmy byli ludźmi mocnych serc w dostojnych świątyniach ciała.
Ernest Thompson Seton – Czarny Wilk

Spotkanie miłośników i sympatyków idei puszczaństwa – leśnej mądrości pod błękitnym niebem w terminie od 1 do 4 miesiąca kwitnienia traw (V) bieżącego roku.

Przesyłamy do Was wampum z apelem od Ducha Lasów. Siostry i Bracia, Druhny i Druhowie oraz leśni wędrownicy wzywamy Was do opuszczenia zimnych i martwych miast i udania się do lasów w celu wspólnego poznawania obozownictwa, leśnej mądrości i umiejętności. Kto ciekaw, niechaj przybywa na leśny sejm w okolice Mińska Mazowieckiego.

„Leśna mądrość jest mądrością, która daje człowiekowi harmonię zewnętrzną i wewnętrzną, współbrzmienie rozumu i uczuć. Jest to mądrość fizycznie i duchowo zrównoważonego człowieka, który zbliżył się do najwyższych spraw życia”
Miłosz Seifert – Woowotanna

Miejsce: Pociąg z Warszawy Śródmieście lub Siedlec.
Jazda pociągiem osobowym, po ok 1,5h dojeżdżamy do stacji Grodziszcze Mazowieckie .
Podobnie z dojazdem z Siedlec:
Wsiadamy w pociąg do Warszawy i po ok 40 min. Wysiadamy na tej samej stacji .
Autobus. Wsiadamy w Autobus do Warszawy lub do Siedlec w zależności w której z tych dwóch miejscowości się akurat znajdujemy Wysiadamy w miejscowości Kałuszyn. Dalej wg. mapy - img87.imageshack.us/my.php?image=mapa3dm9.jpg

Organizatorami warsztatów są instruktorzy harcerscy oraz sympatycy i miłośnicy leśnej mądrości zrzeszeni na portalu woodcraft.pl

Celem spotkania jest zapoznanie się z ideą woodcraftu – leśnej mądrości. Wymiana myśli, idei i doświadczeń na polu Puszczaństwa. Poza tym nauka podstawowych technik puszczańskiego obozownictwa.

Zajęcia będą odbywać się w formie, przede wszystkim warsztatów; poznawania i nauki określonych technik życia na łonie przyrody, (np. rozniecanie ognia tarciem drew, wyrabianie naczyń z drewna) Oraz gier i zabaw (np. bieg tropicielski, zawody w łucznictwie, gotowanie wody na czas na ognisku) etc. Ze względu na krótki czas trwania biwaku pewne techniki dostępne będą jedynie w formie demonstracji.

Warsztaty odbywają się bez względu na warunki atmosferyczne

Podczas warsztatów obowiązują: kodeks i zasady związane z regułą czterokrotnego ognia oraz przyrzeczenia i prawa harcerskiego.

.::W Programie m. in::.
* Demonstracja etapów wykonania noża.
* Demonstracja uzyskiwania brzozowego soku.
* Budowa prehistorycznego łuku i strzał.
* Produkcja stalowego krzesiwa.
* Rozniecanie ognia - łukiem ogniowym, ręcznym świdrem, krzesiwem.
* Nauka wyplatania powrozów-sznurków z łyka i sitowia.
* Naczynia i inne przedmioty z drewna i kory brzozowej. Wyplatanie koszyków.
* Sauna. Budowa i zasady kąpieli parowej.
* Demonstracja rozbijania indiańskiego namiotu tipi.
* Czuringa, aborygeński instrument – budowa i działanie, nauka gry.
* Lasso, nauka podstaw posługiwania się lassem.
* Tkanie krajek na bardko.
* Wypiekanie chleba w piecu ziemnym.
* Prehistoryczna wiertarka – wiercenie muszli i kamienia.
* Produkcja dziegciu i smoły drzewnej.
* Próby czasowe – gotowanie wody, rozniecanie ognia, rozpalanie ogniska etc.
* Gry i zabawy.
Ponadto:
* Sobotnia Masza Święta.
* Uroczyste obrzędowe ognisko.

.::Wieczorne odczyty i dyskusje::.
* Puszczańska obrzędowość.
* Przyszłość ruchu leśnej mądrości w Polsce.
* Historia organizacji puszczańskich na świecie.
* Puszczaństwo. Dla kogo?
* System szczepowy.
* Przyszłość portalu woodcraft.pl

Jeśli tęsknicie za tym wszystkim, przybywajcie!

SPOTKANIE JEST NIEODPŁATNE

!Niezbędny ekwipunek!: Obrzędowy, leśny lub harcerski strój, ostry nóż, podręczna piłka, mała siekiera, saperka, rękawice robocze oraz pozostały sprzęt obozowo biwakowy.

Podczas obozu wszelkie wiadomości, informacje o poszczególnych zajęciach, wydarzeniach i zbiórkach będzie ogłaszać Herold.

Zapisy do 20 kwietnia na forum portalu woodcraft.pl . Maksymalna liczba uczestników wynosi 50 osób.

Zakwaterowanie w namiotach „dziesiątkach”

Mile widziane własnoręcznie wykonane instrumenty muzyczne, tzw. „przeszkadzajki”, maczugi wojenne, totemy, proporce i inne leśne rzemiosło.

Uczestnictwo w zajęciach i przestrzeganie planu dnia nie jest obowiązkowe (oprócz ciszy nocnej) Program i plan dnia jest ruchomy.

Wszelkie pytania, uwagi lub prośby proszę kierować na forum portalu www.woodcraft.pl lub pod nr. tel. 886158173 lub 693973401

Plan dnia:
Pobudka – 6.00
Przywitanie dnia i modlitwa – 6.05
Gimnastyka – 6.15
Toaleta poranna – 6.30
Śniadanie – 6.45
Blok zajęć programowych – 7.00
Obiad – 13.00
Przerwa do 14.00
Blok zajęć programowych – 14.00
Kolacja – 19.30
Sobotnia wieczorna msza – 20.00
Wieczorny ogień – 21.00
Cisza nocna: 22.30

Do zobaczenia!

Błękitne niebo!

Źródło: http://www.reconnet.pl/viewtopic.php?p=1933




Temat: KORKI KOMUNIKACYJNE w Warszawie. Jak je ograniczyć?


A sprawa jest prosta do rozwiązania - Warszawa powinna przejąc te tereny
od PKP (bo PKP nie ma kasy by przystanki zmodernizować),


Za co i po co?


milionów złotych. Potem ogłosić przetargi na modernizację przystanków.
Wiele firm by się znalazło, by wyłożyć własne pieniądze w zamian za
czerpanie
zysków.


Jakich zysków?


O co chodzi? - sprawa jest dla mnie oczywista. Widuje się to w
cywilizowanych krajach - przystanek kolejowy jest przy okazji mini centrum
handlowym, gdzie są sklepy, knajpki, hoteliki, itp.


A kto przeszkadza teraz przy ministacjach
 zakładać minicentra, miniknajpki i
tą całą miniresztę o której piszesz?


Gdybyś dojeżdżał do pracy koleją, gdzie byś robił niezbędne ci zakupy? Bo
ja właśnie po drodze w sklepach na stacji kolejowej. Nie musiałbym potem
specjalnie łazić już gdzie indziej.


Po drodze czy na stacji? W stacyjnych minisklepach
musiałoby być drożej, bo
z czego niby byłby spłacany ten miniremont?


Do tego do wielu przystanków kolejowych w Warszawie powinny być
doprowadzone pętle autobusowe i tramwajowe, czy przybliżone przystanki
komunikacji miejskiej. Gdyż nawet jak wyremontujesz przystanek Warszawa
Stadion, nikt ci nie będzie tam wsiadał i wysiadał, skoro do
najbliższego tramwaju, czy
autobusu masz kilkaset metrów.


To prawda. Trudno się nie zgodzić. Ale nieprzyjazne
przesiadkom są nie tylko dworce kolejowe,
także same zespoły przystanków ulokowane tak,
aby wygodniej było przejeżdżać samochodom
a nie pasażerom. Nadmierne uprzywilejowanie ruchu
samochodowego.


W Warszawie nawet jak budowano metro, nie pomyślano, by przejściem
podziemnym połączyć stację Centrum z dworcem Warszawa Śródmieście. Efekt -
trzeba gonić po schodach, by z metra przesiąść się na pociąg.


To szczegół w stosunku do wielkiej góry błędów.


pociągowi SKM. ... który za dwa dni się popsuł... miasto wywaliło w SKM
kilkadziesiąt milionów złotych, a od roku spółka ta w zasadzie nie wozi
ludzi.


Pierwsze próby Stephensona też były nieudane. Proponuję mniej nerwów.


Wymierne korzyści komunikacyjne da rozwój wszystkich możliwych form jazdy.
Również w ochronie środowiska.


To się nadaje na hasło do demonstracji. Samo w sobie niczego nie znaczy.


Ja i wszyscy w SISKOM uważamy, że w Warszawie należy rozwijac WSZYSTKIE
formy komunikacji. Metro, tramwaje, autobusy, kolej, rowery, ale i trasy


Rozwijać? A po co. Przecież liczba mieszkańców
stolicy spada. Rozsądniej
byłoby się zastanowić jak obniżyć
popyt na komunikację zamiast gonić to co
nie jest do złapania.


miejskiej. Tam niedaleko jest linia kolejowa. Można ją wykorzystać przez
budowę specjalnego przystanku.


Bredzisz kolego. Trzeba było wcześniej
zaplanować węzeł przy torach, teraz to
musztarda po obiedzie.


Tu jedyny problem w tym, ze nikt z żadnych władz nie myśli nad tym, by w
Konotopie zrobić taki przesiadkowy węzeł. No ale od czego jest SISKOM....


"Społeczny i Spontaniczny Komitet Obwodnicy Miejskiej - SISKOM powstał, by
promować rozwój wszelkiej infrastruktury komunikacyjnej, a w szczególności
projekt budowy bezkolizyjnych obwodnic i tras szybkiego ruchu w Warszawie.
Uważamy, że tego typu inwestycje na zawsze pozytywnie odmienią oblicze
stolicy i spowodują udrożnienie stołecznych ulic."
To bzdura. Zwłaszcza ostatnie zdanie.


Ursynowa na Bemowo? Jak zbudują POW i Trasę NS pojedzie się
szybkim autobusem i cały
przejazd zajmie połowę czasu tego, co teraz.


"Szybkim autobusem" Dobre, gęba pełna frazesów.


Południowa Obwodnica Warszawy to z kolei łatwy dojazd do stacji metra dla
mieszkańców Wawra, Otwocka, Konstancina. Przy stacji metra Kabaty powinien
powstać system parkingów dla tych ludzi.


Mieszkańcy Wawra, Otwocka, Konstancina
mają jechać do stacji metra w
Kabatach. Spójrz kolego na mapę.
Dokąd mają jechać w ten sposób?


Wszystkie formy transportu należy rozwijać równocześnie. Tym bardziej, że
w dobie zamachów terrorystycznych inwestowanie np. w sieć metra, a
zapominanie o sieci dróg samochodowych może doprowadzić do całkowitego
paraliżu
miasta.


No proszę, jakie nowoczesne stowarzyszenie. I postraszyć terrorem potrafi.
Nie szkodzi, że akapit wcześniej zaganiało mieszkańców Wawra, Otwocka,
Konstancina do metra.


Można. Tyle, że przy okazji modernizacji lub przy budowie nowych tras
wychodzi taniej to zrobić. Czy wyobrażasz sobie ściezkę rowerową wzdłuż
Trasy Siekierkowskiej bez Trasy Siekierkowskiej?


Ja sobie wyobrażam. Co najwyżej na jej drobnym fragmencie nie byłoby mostu.
Zrobienie w tym miejscu przeprawy promowej odpowiadałoby klimatem trasom
rowerowym.


Posłuchaj - główny run motoryzacyjny mamy od początku lat 90-tych i od
tego momentu można się targować. Wracanie do czasów stalinowskich
jest zupełnie bez sensu, tym bardziej, ze 50 lat temu po Warszawie
kursowały
jeszcze fury z węglem.


"Główny run motoryzacyjny od początku lat 90-tych" czyli wielokrotny wzrost
liczby samochodów mamy już za sobą. Przejąwszy się nadmiernie nieistniejącym
rozwojem łatwo o takie przeinwestowanie jak Most Świętokrzyski.






Strona 1 z 2 • Znaleziono 36 wypowiedzi • 1, 2  

Powered by WordPress. Design by Free WordPress Themes.